dc.contributor.advisor |
Dofková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Gondová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:47:34Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:47:34Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20659
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá úrovní finanční gramotnosti žáků vybraných středních škol v Olomouckém kraji. Cílem je zjistit úroveň finanční gramotnosti a připravenost žáků na rozhodování v praktických životních situacích. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V rámci teoretické části je popsán pojem finanční gramotnost a její úroveň mezi obyvateli České republiky a proces zavedení finanční gramotnosti do výuky na středních školách. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky, proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi žáky středních škol v Olomouckém kraji, jeho vyhodnocení a vyvozeny závěry a doporučení. |
cs |
dc.format |
55 s. (60 239 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1663073 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
individuální odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
standardy finanční gramotnosti
|
cs |
dc.subject |
praktické využití
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
individual responsibility
|
en |
dc.subject |
standards for financial literacy
|
en |
dc.subject |
practical usage
|
en |
dc.title |
Finanční gramotnost žáků na vybraných středních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Financial Literacy of Students in Selected Secondary Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jurčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the level of financial literacy of selected secondary schools in the Olomouc region. The aim is to determine the level of financial literacy and preparedness of students in decision-making in practical situations. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the concept of financial literacy and its level among the inhabitants of the Czech Republic, and the process of its introduction into the curriculum of secondary schools. In the practical part of the research questions are de-termined, quantitative research conducted through a questionnaire survey among secondary school pupils in the Olomouc Region, assessment questionnaire, and conclusions and re-commendations. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31573
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |