Využívání moderních materiálních didaktických prostředků na středních školách ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mikulová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Zmeškalová, Leona
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:26:29Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:26:29Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20633
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřila na využívání moderních materiálních didaktických prostředků (MMDP) na středních školách ve Zlíně. V úvodní teoretické části je popsáno rozdělení a klasifikace těchto prostředků. Jejich využití pro zkvalitnění práce pedagoga. Vybrané moderní materiální didaktické prostředky jsou zde podrobněji popsány z hlediska využití na školách a z hlediska vytvoření dotazníku. Zdůvodněno je jak stavbu dotazníku ovlivnil především výběr a klasifikace MMDP. Jejich využívání při vyučovacím procesu a jejich následné zařazení do dotazníku je zde objasněno. V praktické části je popsáno vytvoření elektronického webového dotazníku. Jak byl vytvořen a jakým způsobem byl rozšířen mezi pedagogy. Je zde proveden rozbor a vyhodnocení dotazníků, které vyplnili učitelé středních škol ve Zlíně na vybraných školách. |
cs |
dc.format |
50 s. |
cs |
dc.format.extent |
1511727 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
moderní
|
cs |
dc.subject |
materiální
|
cs |
dc.subject |
nemateriální
|
cs |
dc.subject |
didaktické
|
cs |
dc.subject |
technické
|
cs |
dc.subject |
prostředky
|
cs |
dc.subject |
informační a komunikační technologie
|
cs |
dc.subject |
přístroj
|
cs |
dc.subject |
projektor
|
cs |
dc.subject |
projekce
|
cs |
dc.subject |
počítač
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
učební pomůcka
|
cs |
dc.subject |
vyučovací proces
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
modern
|
en |
dc.subject |
material
|
en |
dc.subject |
immaterial
|
en |
dc.subject |
didactical
|
en |
dc.subject |
technical
|
en |
dc.subject |
means
|
en |
dc.subject |
information and communication technology
|
en |
dc.subject |
device
|
en |
dc.subject |
projector
|
en |
dc.subject |
projection
|
en |
dc.subject |
computer
|
en |
dc.subject |
educationalist
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
teaching aid
|
en |
dc.subject |
educational process
|
en |
dc.subject |
classes
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.title |
Využívání moderních materiálních didaktických prostředků na středních školách ve Zlíně |
cs |
dc.title.alternative |
Usage of Modern Didactical Means at Secondary Schools in Zlín |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jurčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2013-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is focused on using modern material didactical means (MMDM) at high schools in Zlín. The introductory theoretical part deals with sorting and classification of these means and their using for the better quality of an educationalist's work. There are the selected modern material didactical means described in more detail from the perspective of their use at schools and preparation of the questionnaire in this thesis. The thesis explains how the selection and classification of MMDM influenced the construction of the questionnaire. It clears their use within the educational process and their subsequent inclusion into the questionnaire. The practical part of the thesis describes preparation of the electronic web questionnaire; how it was created and spread between educationalists. The author analyses and evaluates the questionnaires filled in by teachers at the selected high schools in Zlín. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31642
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
učební pomůcky
|
cs |
local.subject |
audiovizuální technika
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
teaching aids
|
en |
local.subject |
audio-visual technology
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account