dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Výmolová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:14:47Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:14:47Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20616
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání četnosti výskytu šikany ve školách zřizovaných církví a ostatních zřizovatelů. Teoretická část vymezuje šikanu jako pojem, charakterizuje její podstatu, zabývá se obětí, agresorem a jejich vzájemným vztahem, zmiňuje formy šikany a nastiňuje legislativu k tématu. Praktická část se zabývá výzkumem výskytu šikany na vybraných středních školách, popisuje metodologii a výsledky výzkumu a závěrem praktické části je vyhodnocení a shrnutí průzkumu. |
cs |
dc.format |
50 s. |
cs |
dc.format.extent |
2329303 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyber bullying
|
en |
dc.subject |
the aggressor
|
en |
dc.subject |
the victim
|
en |
dc.title |
Šikana v prostředí církevního a klasického školství |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in the Religious and the Classic School Environment |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2013-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the comparison of the incidence of bullying in schools founder-tion of churches and other founders. The theoretical part defines bullying as the term char-acterized the essence of her robe, dealing with victims, aggressors and their mutual rela-tionship, refers to forms of bullying and outlines the legislation on the topic. The practical part deals with research of bullying at selected secondary schools, describes the methodol-ogy and results of research and practical conclusion of the evaluation is a summary of the survey. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31640
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-30 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |