dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Malotová Předínská, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:12:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:12:25Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20612
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá projevy nadaného dítěte ve školním a rodinném prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako je nadání a talent, jaké jsou druhy nadání a kritéria nadání. Práce seznamuje čtenáře s některými modely nadání. Popisuje jaké mýty o nadaných přetrvávají v naší společnost, jakými specifickými charakteristikami se může nadaní projevovat a jakým způsobem je možné identifikovat nadaného žáka ve škole. Součástí teoretické práce je také kapitola, která přibližuje postavení nadaného dítěte v sociálním prostředí jako je rodina, škola a vrstevnická skupina. Praktická část práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, kde je objektem zkoumání nadaný žák, který navštěvuje běžnou základní školu. Metodou polostrukturovaného rozhovoru bylo prováděno šetření s matkou, učitelkou a nadaným chlapcem. Výstupem bakalářské práce je kazuistika tohoto nadaného žáka. |
cs |
dc.format |
99 s. |
cs |
dc.format.extent |
3289862 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
talent
|
cs |
dc.subject |
modely nadání
|
cs |
dc.subject |
charakteristika nadaných dětí
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
kazuistika
|
cs |
dc.subject |
gift
|
en |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
natural ability models
|
en |
dc.subject |
characteristic of talented children
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
peer group
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
casuistry
|
en |
dc.title |
Projevy nadaného dítěte ve školním a rodinném prostředí |
cs |
dc.title.alternative |
Behaviour of a Talented Child in the School and Family Environment |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2013-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with behaviour of gifted children in the school and family environment. The terms such as gift and talent, types and criteria of natural ability are explained in the theoretical part. The thesis informs readers about some natural ability models. It describes prejudices which persist against gifted people in our society, how gift can be shown and ways of identifying a gifted pupil at school. In the theoretical work is also a chapter which explains the position of a gifted child in the social environment such as family, school and peer group. The practical part of the thesis focuses on qualitative research where the gifted pupil, who attends the primary school, is the researched object. The result of the bachelor thesis is casuistry of this gifted schoolchild. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31793
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
gifted education
|
en |
local.subject |
gifted children
|
en |