Strategie dalšího rozvoje vlastní firmy P&B obchod
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Janečka, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T01:14:46Z |
|
dc.date.available |
2016-05-02T23:00:28Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2060
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na vlastní firmu a přípravu strategie jejího dalšího rozvoje. V teoretické části se zabývá východisky strategického marketingu, definuje hlavní pojmy z oblasti maloobchodního prodeje a nákupního chování a shrnuje vývoj maloobchodu v ČR po roce 1989 do současnosti. Praktická část je zaměřena na rozbor hlavních aspektů vlastního podnikání. Pohled do šestnáctileté historie prodejny ukazuje postupný vývoj sortimentu, prodejní strategii a vliv konkurence na výši ročních tržeb. SWOT analýza se zabývá současným stavem podnikání a definuje silné a slabé stránky vnitřního prostředí firmy a hledá příležitosti a hrozby v okolí. Návrh strategie vychází ze závěrů analýzy a využívá všech poznatků z teorie i praxe marketingu ke hledání konkrétních možností dalšího rozvoje firmy. |
cs |
dc.format |
66 s., 30 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5920755 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 02.05.2016 |
|
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
podnikání
|
cs |
dc.subject |
textil
|
cs |
dc.subject |
obchodní centra
|
cs |
dc.subject |
strategies
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
buisness
|
en |
dc.subject |
clothing
|
en |
dc.subject |
shopping centres
|
en |
dc.title |
Strategie dalšího rozvoje vlastní firmy P&B obchod |
cs |
dc.title.alternative |
Strategies further development of own firm P&B shop |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
|
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Work is aimed at a particular firm and at its preparations for further development strategies. The theoretical part, which deals with the basis of strategic marketing, defines the principal concepts from areas of retail sales and purchasing behaviour and summarizes the development of retail in the Czech Republic from 1989 to the present. The practical part is focused on the analysis of the chief aspects peculiar to the business. A look into the sixteen-year history of sales shows the development of selection, sales strategy and the influence of competition on higher yearly revenues. The SWOT analysis deals with the current state of doing business and defines the strong and weak aspects of the internal environment of the firm and looks for the opportunities and threats surrounding it. Strategy suggestions are formed from the conclusion of the analysis and exploitation of all findings from the theory and practice of marketing in the search for concrete possibilities for further company development. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
3674
|
|
dc.date.assigned |
2006-02-28 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account