Vliv počítačových her na rozvoj osobnosti dětí a mládeže
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Cagašová, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T01:10:18Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T01:10:18Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2055
|
|
dc.description.abstract |
Počítače a počítačové hry se stávají nedílnou součástí života dětí a dospívající generace. Doba, kterou děti stráví u počítačů, zahrnuje významnou část jejich volného času na úkor volnočasových aktivit obvyklých u starší generace - her s přáteli, četby či sledování televi-ze. Zejména atraktivní pro celou generaci se stávají počítačové hry. Vytvářejí virtuální svě-ty, které mohou dětem přinést řadu podnětů dříve nedostupných. Strategické hry nutí k rozvoji schopností plánovat a rozhodovat se, simulační hry přináší možnost vyzkoušet let letadlem či jízdu závodním autem a trénují postřeh, odhad a motorické reakce. Na druhé straně se v počítačových hrách objevují prvky jednoznačně negativní. Některé hry simulují kriminální jednání zahrnující loupeže i vraždy. Řada her je velmi brutálních. Pokud by děti nedokázaly dostatečně odlišit virtuální a skutečný svět, mohou tyto hry jejich rozvoj nega-tivně ovlivnit. Tato práce se snaží shrnou problematiku počítačových her a jejich vlivu na děti a mládež a ohodnotit jejich klady i zápory. |
cs |
dc.format |
55 |
cs |
dc.format.extent |
1900059 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
počítačová hra
|
cs |
dc.subject |
klasifikace her
|
cs |
dc.subject |
rating počítačových her
|
cs |
dc.subject |
vliv her na děti
|
cs |
dc.subject |
computer game
|
en |
dc.subject |
game classification
|
en |
dc.subject |
game rating
|
en |
dc.subject |
game influence to children
|
en |
dc.title |
Vliv počítačových her na rozvoj osobnosti dětí a mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of computer games on children personality development |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Konečný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2006-06-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
Computers and computer games become integral parts of lives of today's children and ma-turing generation. The time, which the children spend behind computer screens, creates important portion of their leisure time at the expense of time spent by reading or watching TV, so common among the older generation. Especially attractive for the young generation are computer games. Games create virtual worlds, which bring the children number of new inputs - strategic games force players to plan in advance and to make right decisions, simu-lators allows test drives on racing cars or flying modern jet planes and trains perception and proper responses. On the other side there are games with unequivocally negative influence. Some games simulate criminal behaviour like robbery and murders. Number of games is quite brutal. If the children do not clearly distinguish virtual and real world, such games can negatively influence them. This work tries to summarize the field of computer games and their influence to children and young generation and to evaluate their pluses and mi-nuses. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4037
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
počítačové hry
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
computer games
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account