Hodnotové preference nadaných dětí ve věku 11 let
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T10:57:47Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T10:57:47Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20517
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá hodnotovými preferencemi nadaných dětí ve věku 11 let. Teoretická část charakterizuje problematiku hodnot, nadání a období středního školního věku. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum hodnotových preferencí srovnávající výsledky dvou skupin nadaných jedenáctiletých žáků shodně identifikovaných v běžných pátých třídách základních škol v České republice ve školním roce 2011/12 a v roce 2002/03. |
cs |
dc.format |
72 s. |
cs |
dc.format.extent |
4018863 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hodnoty
|
cs |
dc.subject |
hodnotové preference
|
cs |
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadaní žáci
|
cs |
dc.subject |
komparace
|
cs |
dc.subject |
t-test
|
cs |
dc.subject |
Values
|
en |
dc.subject |
value preferences
|
en |
dc.subject |
giftedness
|
en |
dc.subject |
gifted pupils
|
en |
dc.subject |
comparison
|
en |
dc.subject |
t-test
|
en |
dc.title |
Hodnotové preference nadaných dětí ve věku 11 let |
cs |
dc.title.alternative |
The Value Preferences of Gifted 11 Year-Old Children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2013-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the value preferences of eleven-year-old gifted children. The theoretical part characterizes the problematics of value, giftedness and the period of middle school age. The practical part describes the quantitative research of value preferences comparing the results of two groups of gifted eleven-year-old pupils identified identically in common fifth grades of primary schools in the Czech Republic in the 2011/12 and 2002/03 school year. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30307
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-17 |
|
local.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
mladší školní věk
|
cs |
local.subject |
value orientation
|
en |
local.subject |
gifted children
|
en |
local.subject |
younger school age
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account