dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Novotná, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T01:08:37Z |
|
dc.date.available |
2010-07-21T08:57:09Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2048
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na jeden v dnešní době z největších a narůstajících patologických jevů - na šikanování a agresivní jednání. V dnešní společnosti jsou ohroženy všechny věkové kategorie, ale mezi nejzranitelnější skupinu patří děti. Proto je tato práce zaměřena na děti, konkrétně na žáky II. stupně základních škol v Královehradeckém kraji. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny základní termíny. Jsou zde podrobněji rozebrány hlavní otázky vzniku šikany, jejích forem a průvodních znaků. Dále je pozornost věnována osobnosti agresora a oběti, příčinám a následkům šikanování a samozřejmě preventivním opatřením. V praktické části jsme se pokusili o zmapování problému prostřednictvím výzkumného šetření a získané výsledky analyzujeme ve vztahu ke stanoveným hypotézám. Zkoumáme problém výskytu šikany na II. stupni základních škol, zda se vyskytuje, v jaké míře a potvrzujeme či vyvracíme stanovené hypotézy. Součástí bakalářské práce jsou graficky zpracované odpovědi na otázky z dotazníku, určené pro žáky a učitele II. stupně základní školy a jejich následné vyhodnocení. V příloze jsou obsaženy dotazníky, které nám sloužily k samotnému výzkumu. |
cs |
dc.format |
54 s., 5 s. dotazník |
cs |
dc.format.extent |
988085 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 09.06.2008 |
|
dc.subject |
Agrese
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
osobnost agresora
|
cs |
dc.subject |
osobnost oběti
|
cs |
dc.subject |
následky šikanování
|
cs |
dc.subject |
prevence šikany
|
cs |
dc.subject |
vliv médií a pornografie
|
cs |
dc.subject |
náprava a prevence
|
cs |
dc.subject |
popis a výsledky výzkumného šetření
|
cs |
dc.subject |
analýza výsledků ve vztahu ke stanoveným hypotézám
|
cs |
dc.subject |
Agression
|
en |
dc.subject |
vexation
|
en |
dc.subject |
agressor's individuality
|
en |
dc.subject |
victim's individuality
|
en |
dc.subject |
vexation consequences
|
en |
dc.subject |
vexation prevention
|
en |
dc.subject |
influence of media and pornography
|
en |
dc.subject |
remedy and prevention
|
en |
dc.subject |
description and results of a search probe
|
en |
dc.subject |
analyses of results in connection with given hypothesis
|
en |
dc.title |
Agresivita a šikana v životě žáka II. stupně základní školy |
cs |
dc.title.alternative |
Aggressiveness and vexation in the life of a second degree elementary school pupil |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2006-06-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work is focused on currently one of the biggest and rapidly growing pathological phenomenon - vexation and agressive behaviour. All age cathegories of the present society are exposed to danger, but undoubtedly, children belong to the most vulnerable group of persons This is why my work is focused on children, particulary pupils attending the second stage classes of elementary schools in Hradec Králové region. I define and explain elementary terms in the theoretical part. Here I have analysed in details the main reasons of vexation origin, various forms and accompanying sings. Besides that I pay my attention to agressor's and victim's individuality, consequences of vexation and of course, preventive measures. In the practical part I have tried to map the problem using a research probe and I analyse obtained results in connection with given hypothesis. I explore the problem of vexation existence on the second stage of elementary schools, possibility of existence, its measurement and I confirm or contradict given hypothesis. Answers for questionnaire queris worked out in graphic form and their analyses are the part of the bachelor work as well. These questions are set especially for pupils and teachers from the second stage of elementary schools. An appendix contains questionnaires, which I had used during the research itself. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4031
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |