Školní šikana a bezbrannost žáka - oběti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jílek, Dalibor
|
|
dc.contributor.author |
Hrančíková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T10:18:27Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T10:18:27Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20460
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnována problematice školní šikany a jejím obětem. Teoretická část práce je rozdělená do tří hlavních částí. První část vymezuje pojem školní šikany, druhá část je věnována jejím účastníkům. Dále zde uvádím některé důsledky, které mohou nastat jak u oběti, tak u agresora. Ve třetí části se zabývám problematikou prevence šikany. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jak se šikana projevovala u vybraných obětí, jakou formu zažily a jaké následky z tohoto patologického jevu mají do dnes. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou za pomocí rozhovorů, kterých se zúčastnily 4 oběti šikany. |
cs |
dc.format |
54 |
cs |
dc.format.extent |
1396313 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní šikana
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
school bullying
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Školní šikana a bezbrannost žáka - oběti |
cs |
dc.title.alternative |
School Bullying and Defencelessness of the Pupil - Victims |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is devoted to the issue of school bullying and its victims. The theoretical part is divided into three main parts. The first section defines the concept of school bullying, the second part is devoted to its participants. I mention also some further consequences that may occur as the victim and the aggressor. The third part deals with the issue of byllying prevention. The main aim of the practical part of this bachelor thesis is to find out how bullying manifested in cases of selected victims, which kind of bullying they went through and which after-effects of this pathological phenomenon they still have. The research was conducted using qualitative method of interviews, which were attended by four victims of bullying. |
en |
dc.description.department |
Katedra práva a právní vědy |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28642
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-29 |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account