Profese učitelky v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Putalová, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T06:26:24Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T06:26:24Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20294
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o přístupu učitelek z mateřských škol ke svému povolání od jejich nástupu do učitelské profese až po dobu několikaleté praxe. Také se v práci vyskytuje vliv vzdělání na přístup k učitelské profesi. V teoretické části obecně definuju základní pojmy a uvádím způsoby utváření učitelského povolání. Teoretická část dále zahrnuje konkrétní práci a povinnosti učitelek z mateřských škol. Praktická část je složena ze smíšeného výzkumu zaměřeného na zjištění přístupu k práci začínajících, zkušených a vytrvalých učitelek ve vztahu k délce praxe a výši dosaženého vzdělání. |
cs |
dc.format |
63 s. (110 474 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1761774 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Učitel
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
výchovně vzdělávací proces
|
cs |
dc.subject |
přístup k povolání
|
cs |
dc.subject |
Teacher
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
educational process
|
en |
dc.subject |
attitude to profession
|
en |
dc.title |
Profese učitelky v mateřské škole |
cs |
dc.title.alternative |
The Profession of a Nursery School Teacher |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2012-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with attitude of teachers from kindergartens to doing their job since they enter the teaching profession up to the achievement of several years? practice. In this thesis there also occurs an influence of education on attitude to the teaching profession. In theoretical part I generally define basic concepts and I mention ways of forms of teaching. Theoretical part also includes specific teachers work and duties in kindergarten. Practical part consists of miscellaneous research focused on finding attitude to job of beginners, experienced and persistent teachers in relation to practice dura-tion and level of education. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24192
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
učitelky
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
women teachers
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account