dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Kinská, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:41:37Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:41:37Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20229
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá tím, čeho chtějí romské děti ve svém životě dosáhnout na poli vzdělávání, a budoucího povolání. Teoretická část vymezuje základní pojmy. Obsahuje krátký přehled romské historie, rodinné prostředí a tradiční romskou výchovu, popisuje romské lokality, přístup Romů ke vzdělávání a práci. Praktická část popisuje metody výzkumu a zpracování dotazníkového šetření, včetně prezentace výsledků. |
cs |
dc.format |
82 |
cs |
dc.format.extent |
2668429 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
aspirace
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
životní cíle
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
romská výchova
|
cs |
dc.subject |
sociální vyloučení
|
cs |
dc.subject |
sociálně vyloučená romská lokalita
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
aspiration
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
life goals
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
Roma education
|
en |
dc.subject |
social exclusion
|
en |
dc.subject |
socially excluded Roma locality
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Životní aspirace romských žáků |
cs |
dc.title.alternative |
The Life's Aspirations of Roma Pupils |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the topic of what Roma children want to achieve in their lives in the fields of education and future profession. The theoretical part defines basic concepts. It contains a brief overview of Roma history, family environment and traditional Roma education. It also describes the localities, the attitude of Romas to education and work. It also specifies the methods of research and survey process, including the presentation of results. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24433
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
životní hodnoty
|
cs |
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
life values
|
en |
local.subject |
Romani children
|
en |