dc.contributor.advisor |
Mühlpachr, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Kramářová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:10:16Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:10:16Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20171
|
|
dc.description.abstract |
Tako bakalářská práce je zaměřená na téma ?Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost? a je složena z teoretické části a výzkumu. Práce pojednává o dalším vzdělávání v rezortu MPSV ČR v sociálních službách. První kapitola hovoří obecně o základních pojmech, jako je pedagogika, andragogika a o začlenění dalšího profesního vzdělávání do celoživotního učení. Jsou krátce zmíněny počátky vzdělávání dospělých a o jeho kategorie. V druhé kapitole je řešena přístupnost dalšího profesního vzdělávání, a komu je určeno. Vzdělávání je členěno do tří základních oblastí: kvalifikační vzdělávání, rekvalifikační a normativní školení. Třetí kapitola pak zmiňuje motivy, které podněcují potřebu člověka se dále vzdělávat. Dále je zde citována hierarchie potřeb dle Maslowa a Herzbergova teorie pracovní motivace. Ve čtvrté kapitole rozebírám vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. V poslední, páté kapitole je analyzován, vyhodnocen výzkum zaměřený na motivy vedoucí k dalšímu vzdělávání pracovníků v sociálních službách, sociálních pracovníků a všeobecných sester ve vybraných domovech pro seniory. Tato část zahrnuje vyhodnocení jednotlivých otázek realizovaného dotazníkového výzkumu, dílčí cíle a verifikaci či falzifikaci hypotéz. |
cs |
dc.format |
67 s. (67 898 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1095867 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
andragogika
|
cs |
dc.subject |
celoživotní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
resortní
|
cs |
dc.subject |
profesní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
hierarchie potřeb
|
cs |
dc.subject |
motiv
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
domov pro seniory
|
cs |
dc.subject |
sociální pracovník
|
cs |
dc.subject |
pracovník v sociálních službách
|
cs |
dc.subject |
všeobecná sestra
|
cs |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
andragogy
|
en |
dc.subject |
longlife education
|
en |
dc.subject |
professional education
|
en |
dc.subject |
hierarchy of needs
|
en |
dc.subject |
motif
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
Home for the Elderly
|
en |
dc.subject |
social worker
|
en |
dc.subject |
worker in social services
|
en |
dc.subject |
nurse
|
en |
dc.title |
Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost |
cs |
dc.title.alternative |
Professional Education As a Social Necessity |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šefflová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2012-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on "Professional education as a social necessity," and consists of theoretical part and research. The thesis deals with the further education in social services sector. The first chapter speaks generally about basic expressions such as education, adult education and integration of continuing professional education into lifelong learning. I briefly discuss the origins of adult learning and its categories. In the second chapter I deal with the accessibility of continuing professional education, and to whom it is addressed. Education is divided into three basic areas: adult education, retraining and regulatory training. In the third chapter there are mentioned the motives that stimulate the human need for further education. There is also mentioned Maslow's hierarchy of needs and Herzberg theory of work motivation. In the fourth chapter I discuss training of employees in social services. At last, the fifth chapter there is analyzed and evaluated research of the motives leading to the further education of workers in social services, social workers and nurses in selected homes for the elderly. This part includes the evaluation of individual questions of the implemented questionnaire, targets and verification or falsification of hypotheses. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23567
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-23 |
|
local.subject |
sociální pracovníci
|
cs |
local.subject |
profesní motivace
|
cs |
local.subject |
odborné vzdělávání
|
cs |
local.subject |
social workers
|
en |
local.subject |
vocational motivation
|
en |
local.subject |
vocational education
|
en |