dc.contributor.advisor |
Jurtíková, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Mlčková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:01:55Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:01:55Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20151
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na oblast kompetencí. Teoretická část obsahuje charakteris-tiku kompetencí, popis kognitivní složky kompetencí, dále se věnuje multikulturním kom-petencím, multikulturní výchově a dalším zdrojům, které přispívají k rozvoji kognitivních kompetencí. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, která má formu kvantitativní-ho výzkumu a využívá didaktického testu s několika dotazníkovými otázkami. Cílem vý-zkumu je zjistit rozsah vědomostí o historii, kultuře, zvycích, symbolech, hodno-tách?romské menšiny u majoritní společnosti |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
1338507 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kompetence
|
cs |
dc.subject |
kognitivní složka kompetencí
|
cs |
dc.subject |
multikulturní kompetence
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
Competence
|
en |
dc.subject |
cognitive competence component
|
en |
dc.subject |
multicultural competence
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.title |
Kognitivní kompetence vztahující se k romské menšině |
cs |
dc.title.alternative |
Cognitive Skills Related to the Roma Minority |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2012-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the competencies. The theoretical part contains characteristic competencies, a description of the cognitive components of competence, also deals the multicultural competencies, multicultural education and other resources that contribute to the development of cognitive skills. The theoretical knowledge followed by the practical part, which takes the form of quantitative research, and it uses a didactic test with several questionnaire questions. The aim of the research establish the extent of knowledge about the history, culture, customs, symbols, values the Roma minority in mainstream society. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24482
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|
local.subject |
informovanost
|
cs |
local.subject |
většinová společnost
|
cs |
local.subject |
romská kultura
|
cs |
local.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
local.subject |
awareness
|
en |
local.subject |
majority society
|
en |
local.subject |
Romani culture
|
en |
local.subject |
multicultural education
|
en |