Specifika vzdělávání a výchovy osob s mentálním postižením na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Ostrčilová, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T04:27:03Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T04:27:03Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20093
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním a výchovou dětí s mentálním postižením na základní škole. V teoretické části jsou v první kapitole vymezeny základní pojmy související s touto problematikou, další kapitola je zaměřena na charakteristiku mentálního postižení a třetí kapitola se zabývá vzděláváním a výchovou osob s mentálním postižením. V praktické části bakalářské práce je prezentován výzkum, jehož snahou bylo zjistit pocity dítěte s mentálním postižením v běžném školním kolektivu a názory rodičů na integraci. |
cs |
dc.format |
61s. |
cs |
dc.format.extent |
851677 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.title |
Specifika vzdělávání a výchovy osob s mentálním postižením na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
The Specifics of Education of People with Mental Disabilities at the Elementary School |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2012-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor?s thesis deals with education and upbringing of children with mental disability at the primary school. In the first chapter of the theoretical part the basic notions dealing with this issue are defined. Next chapter is focused on mental disability characteristics and the third deals with education and upbringing of children with mental disability. The practical part of this bachelor?s thesis presents a research which aim was to find out the feelings of a mentally disabled child in ordinary school team and parents? opinions on integration. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24547
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
mentálně postižené děti
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account