Adaptace dětí na předškolní vzdělání - rozdílnost městských a vesnických mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Růžičková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Špinková, Valentina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T04:25:28Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T04:25:28Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20091
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí na předškolní vzdělávání se zaměřením na rozdíl městských a vesnických mateřských škol. V teoretické části se věnuje problematice předškolního věku dítěte, rodině, socializačním činitelům a adaptaci samotné. Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je adaptace dětí na prostředí mateřské školy. Praktická část obsahuje přípravu metodiky výzkumné části, realizaci pedagogického výzkumu a prezentaci výsledků tohoto výzkumu. |
cs |
dc.format |
87 s. 92754 |
cs |
dc.format.extent |
2544501 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.title |
Adaptace dětí na předškolní vzdělání - rozdílnost městských a vesnických mateřských škol |
cs |
dc.title.alternative |
Adaptation of Children to Preschool Education - The Differences between Town and Village Nursery Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2012-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the adaptation of children in pre-school education, focusing on the difference between urban and rural kindergartens. The theoretical part is devoted to preschool-age child, family, socializing agents and adaptation itself. The aim of the practical part was to investigate the adaptation of children in the kindergarten environment. The practical part includes the preparation of research methodology, implementation of educational research and presentation of results of this research. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24601
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
městské školství
|
cs |
local.subject |
města
|
cs |
local.subject |
vesnice
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
urban education
|
en |
local.subject |
cities and towns
|
en |
local.subject |
villages
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account