dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Daňková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T04:12:05Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T04:12:05Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20070
|
|
dc.description.abstract |
Učení z textu je a zřejmě i v budoucnu bude jedním z nejdůležitějších druhů učení. Většina textů, z nichž se člověk učí má nejméně dvě stránky ? verbální a nonverbální, tj. obrazovou. Zatímco slovní učení je předmětem zkoumání psychologů a pedagogů již téměř 100 let, zkoumání učení se obrazovému materiálu je teprve v počátcích. Z hlediska výzkumu je také neverbální, tj. obrazová stránka textu obtížněji uchopitelná. Přesto se výzkumníci v posledních letech stále častěji zabývají tím, jak by měl být obrazový materiál koncipován, aby lidem učení usnadňoval. Do vzdělávacího procesu však nevstupuje jen tradiční obrazový materiál, nýbrž také obrazový materiál vytvářený technickými prostředky. V bakalářské práci se zabývám využitím grafických prostředků při tvorbě učebního materiálu. |
cs |
dc.format |
48 |
cs |
dc.format.extent |
4088470 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
grafické znázornění
|
cs |
dc.subject |
infografika
|
cs |
dc.subject |
princip názornosti
|
cs |
dc.subject |
vizuálie
|
cs |
dc.subject |
vizualizace
|
cs |
dc.subject |
autoregulační dovednosti v učení
|
cs |
dc.subject |
vizuální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
povrchní styl
|
cs |
dc.subject |
typografie
|
cs |
dc.subject |
graphics
|
en |
dc.subject |
infographics
|
en |
dc.subject |
the principle of clarity
|
en |
dc.subject |
visuality
|
en |
dc.subject |
visualization
|
en |
dc.subject |
self-learning skills
|
en |
dc.subject |
visual literacy
|
en |
dc.subject |
superficial learning
|
en |
dc.subject |
typography
|
en |
dc.title |
Uplatnění principu názornosti při přípravě učebního textu z psychologie |
cs |
dc.title.alternative |
Use of Illustrative Nature Principle When Preparing a Study Text in Psychology |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Prášilová, Halka |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Learning from a text is and in future probably will be one of the most important learning styles. The majority of texts a person is learning from have at least two aspects ? a verbal one and a non-verbal one, i.e. pictorial. Psychologists and teachers have been researching verbal learning for almost 100 years, whereas few research on obtaining knowledge from pictorial materials have been conducted so far. From a researcher point of view, non-verbal learning, i.e. pictorial aspect of a text, is more difficult to grasp. Nevertheless, scientists have been occupied with this topic quite frequently lately. They have been doing investigation how to create pictorial materials to make the learning process easier. Educational process consists of gaining knowledge not only from traditional pictorial materials, but also from pictorial materials created by technical means. In my bachelor thesis I want to examine how to employ graphic means (visualization) when creating a learning material. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23444
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|
local.subject |
učební pomůcky
|
cs |
local.subject |
vizuální média
|
cs |
local.subject |
vizuální učení
|
cs |
local.subject |
teaching aids
|
en |
local.subject |
visual media
|
en |
local.subject |
visual learning
|
en |