dc.contributor.advisor |
Řeháčková, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Janovská, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T03:20:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T03:20:25Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20003
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o problematice stresu působící na studijní výkony vysokoškol-ských studentů. Obsahem teoretické části je především základní vymezení pojmu stres a anticipace, teoretické aspekty stresu, typy stresu, stresové reakce, stresory ve školním prostředí a v neposlední řadě se věnuje strategii zvládání, procesu učení a komunikaci ve škole. Cílem praktické části je zjistit, jak moc stres ovlivňuje studenty při zkouškovém období. Dotazníkovým šetřením zkoumám, jak se sami studenti snaží vyvarovat stresu, jak se s ním vyrovnávají a jaké změny by studenti považovali za užitečné, aby se méně při zkouškách méně stresovali. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
2160570 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
stresor
|
cs |
dc.subject |
anticipace
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
typy stresu
|
cs |
dc.subject |
faktor
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
stressor
|
en |
dc.subject |
anticipation
|
en |
dc.subject |
study
|
en |
dc.subject |
types of stress
|
en |
dc.subject |
factor
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Anticipační stres jako faktor ovlivňující studijní výkony vysokoškolských studentů |
cs |
dc.title.alternative |
Anticipatory Stress as a Factor Influencing School Performance in University Students |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šmahaj, Jan |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with problems of stress acting on the learning performance of university students. The content of the theoretical part is mainly a basic definition of stress and anticipation, the theoretical aspects of stress, types of stress, stress reactions, stressors at school environment, and finally deals with coping strategies, communication and learning process at school. The aim of practical part is to determine how much stress influences students during exam period. Questionnaire survey, examines how the students themselves trying to avoid stress, how to cope with it and which changes would be useful to students considered to be less distressing for the tests. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23812
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
vysokoškolské studium
|
cs |
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
zvládání stresu
|
cs |
local.subject |
college study
|
en |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
stress management
|
en |