dc.contributor.advisor |
Palovčíková, Geraldina
|
|
dc.contributor.author |
Borkovcová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T03:18:53Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T03:18:53Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20001
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi chlapci a děvčaty v sociabilitě, chování a školní zralosti u předškoláků. Také pomáhá vysvětlit důležité změny, které probíhají ve vývoji předškolního věku (období). Více se rozepisuji o školní zralosti a nezralosti, protože mi je toto téma velmi blízké. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat názory rodičů na různé aspekty předškolního vzdělávání, na docházku dětí do MŠ, na trávení společného volného času, na výchovné vlivy, na rozdílnost ve vývojové zralosti chlapců a děvčat, na vliv vzorů |
cs |
dc.format |
64 s. |
cs |
dc.format.extent |
1051202 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
sociabilita
|
cs |
dc.subject |
předškolní dítě
|
cs |
dc.subject |
chování
|
cs |
dc.subject |
edukačně ? stimulační program
|
cs |
dc.subject |
vývojový rozdíl
|
cs |
dc.subject |
fyzická zralost
|
cs |
dc.subject |
emocionální a sociální zralost
|
cs |
dc.subject |
psychická zralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
sociability
|
en |
dc.subject |
pre-school child
|
en |
dc.subject |
behaviour
|
en |
dc.subject |
educationally ? stimulating programe
|
en |
dc.subject |
diference of development
|
en |
dc.subject |
physical maturity
|
en |
dc.subject |
emotional and social maturity
|
en |
dc.subject |
mental maturity
|
en |
dc.subject |
school preparedness
|
en |
dc.title |
Rozdíl mezi chlapci a děvčaty v sociabilitě, chování a školní zralosti u předškoláků |
cs |
dc.title.alternative |
Differences between Boys and Girls Concerning Sociability, Behaviour and School Maturity of Preschool Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doňková, Olga |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the differences among boys and girls in sociability, behaviour and school maturity in the group of pre-schoolers. It helps to explain the important changes in development during the pre ? school period as well. I am focused more on school maturity and immaturity because this topic is very close to me. The main aim of the thesis is to find out and describe parents' opinions on various aspects of preschool education, on children's attendance to the nursery school, on spending their free time together, on educational influences, on differences in development of boys'and girls' maturity, on the impact of role models |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23424
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-04-26 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |