dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T03:14:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T03:14:25Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19991
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce specifikuje formy alternativního, ale i standardního předškolního vzdělá-vání. V první kapitole teoretické části se zaměřuji na předškolní období - k čemu obecně slouží ma-teřská škola, jakými specifiky se vyznačuje mateřská škola standardní - a také na historii před-školního vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá alternativními a inovativními vzdělávacími pro-gramy uplatňovanými v předškolních institucích, jejich historií a funkcemi. Popisuji zde také rozdíly mezi standardní a alternativní mateřskou školou. Ve třetí kapitole se již dostáváme k typům alternativních a inovativních programů a jejich dělení; čtvrtá kapitola se věnuje konkrét-ním alternativním nebo inovativním programům, ve kterých se uskutečňoval výzkum. V praktické části, v páté kapitole, je charakterizován kvantitativní výzkum s rodiči, jehož cílem je zmapování determinantů ovlivňující jejich rozhodnutí při výběru mateřské školy ? standardní nebo alternativní ? pro své dítě. V šesté kapitole analyzuji a interpretuji data výsledků výzkumu, a sedmá kapitola již podává závěr výzkumné části. |
cs |
dc.format |
93 s. (139 910 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1121997 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
alternativní
|
cs |
dc.subject |
inovativní
|
cs |
dc.subject |
standardní
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
alternative
|
en |
dc.subject |
innovative
|
en |
dc.subject |
standard
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Alternativní a inovativní vzdělávací programy mateřských škol |
cs |
dc.title.alternative |
Alternative and Innovative Educational Programmes for Nursery Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2012-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's work specifies alternative as well as standard methods of preschool education. I have focused on period of preschool education at the first chapter of theoretical part, what is the purpose of nursery school, and what is attributed to a traditional nursery school. The second chapter shows alternative and innovative educational programs used in preschool institutions, their history and functions. This chapter also gets differences between standard and alternative nursery school. The third chapter describes a types of alternative and innovatiove programs and their distribution; the fourth chapter deals with specific alternative or innovative programs whe-re I have realized my research. The practical part, the fifth chapter, describes a charakteristic of quantitative research between parents. The main goal of my research is to find the determinants which affects parent's decisi-ons about the choice of preschool institution - standard or innovative type ? for their child. The sixth chapter analyzes and also interprets the dates of my research; the seventh chapter gives a conclusion of my research part. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24196
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|
local.subject |
vzdělávací programy
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
educational programs
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |