dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Hladůvková, Sylvie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T02:56:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T02:56:32Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19957
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena jednak na rodičovskou výchovu, jednak na školní prostředí, jaká negativa, ale i pozitiva přináší. Zmiňovala jsem také širší společenské vlivy, které zahrnují především komunikaci s vrstevníky. Nesprávným přístupem pedagogů a rodiny vznikají pro dítě zátěžové situace, které negativně ovlivňují zdravý vývoj dítěte. Důležitost sebedůvěry prozdravý vývoj dítěte. Správnou komunikací učitel - žák, předcházíme demotivaci žáka. Ve výzkumné části je prezentován přístup pedagogů a rodiny žáků naší školy a jejich vliv na úspěšnost dítěte ve škole. Respektováním individuálních zvláštností dítěte předcházíme jeho přetíženosti. |
cs |
dc.format |
47 stran |
cs |
dc.format.extent |
436879 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
školní výkon
|
cs |
dc.subject |
školní úspěšnost a neúspěšnost
|
cs |
dc.subject |
poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
learning difficulteies
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
school performance
|
en |
dc.subject |
school success and failure
|
en |
dc.subject |
learning disorder
|
en |
dc.title |
Sociální a osobnostní vývoj dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Social and Personality Development of a Child |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused both on parental education, and on the school environment, which negative, but also brings positives. I also mentioned broader social influences, which include primarily communication with peers. Improper attitude of teachers and families for a child created stressful situations that negatively affect the child's healthy development.The importance of confidence for healthy child development. Good communications teacher - pupil, we prevent the lack of motivation of the pupil. The research section presents the approach of teachers and pupils of our school families and their influence on the child's success in school. Respecting the child's individual traits we prevent its overload. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23490
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-04-30 |
|
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
child development
|
en |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |