dc.contributor.advisor |
Valíková, Daniela
|
|
dc.contributor.author |
Nakládalová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T02:12:12Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T02:12:12Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19872
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou společenské a obchodní etikety Spojených států amerických a Číny. Jednotlivé pojmy, společenská etiketa a obchodní etiketa, jsou v bakalářské práci vysvětleny, aby jejich pochopení bylo jednodušší. Spojené státy americké a Čína jsou dvě velmoci, které zaujímají nenahraditelné místo ve světové ekonomice, mezinárodních vztazích a globálním dění celkově. Spousta firem, institucí a organizací proniká na jejich trhy, zakládá zde dceřiné společnosti či projednává obchodní transakce. Je proto nutné vědět, jak se v jednotlivých kulturách chovat, co se očekává a co je naopak naprosto nepřípustné. Američané, kteří jsou navyklí na určitý způsob chování, mohou při vyjednávání s čínskou firmou narazit. Naopak obyvatelé Číny se mohou pozastavovat nad chováním svých amerických protějšků. Analýzou etikety těchto dvou oblastí bych chtěla poukázat na rozdíly, jež se v kulturách vyskytují. Závěrem své práce se zaměřím na znalost čínské a americké obchodní a společenské etikety mezi studenty programu Anglický jazyk pro manažerskou praxi. |
cs |
dc.format |
53 s. (73 821 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1511978 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Stereotypy
|
cs |
dc.subject |
společenská etiketa
|
cs |
dc.subject |
obchodní etiketa
|
cs |
dc.subject |
Spojené státy americké
|
cs |
dc.subject |
Čína
|
cs |
dc.subject |
stolování
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
obchodní jednání
|
cs |
dc.subject |
vyjednávání
|
cs |
dc.subject |
Stereotypes
|
en |
dc.subject |
social etiquette
|
en |
dc.subject |
business etiquette
|
en |
dc.subject |
United States of America
|
en |
dc.subject |
China
|
en |
dc.subject |
table manners
|
en |
dc.subject |
non ? verbal communication
|
en |
dc.subject |
business dealings
|
en |
dc.subject |
negotiation
|
en |
dc.title |
A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China |
cs |
dc.title.alternative |
A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Voráčová, Kateřina |
|
dc.date.accepted |
2012-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis engages in the analysis of social and business etiquette of the United States of America and China. Individual concepts, social etiquette and business etiquette, are explained to be more understandable. United States of America and China are both superpowers which occupy irreplaceable position in the world's economy, international relationships and global events in a whole. Many enterprises, institutions and organizations penetrate their markets, establish subsidiary companies at these areas or negotiate business transactions with them. It is essential to know how one should behave in these two cultures, what is expected and what is, on the other hand, absolutely inappropriate. Americans, who are used to certain way of behaving, might run up against some problems while negotiating with Chinese company and vice versa. I would like to point out certain differences that might appear in these two cultures. In the practical part of my bachelor thesis, I would like to turn the attention towards the students of the course English for Business Administration and their knowledge of the American and Chinese business and social etiquette. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
24092
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-02 |
|