Program Erasmus jako podpora multikulturní společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Litošová, Dominika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:58:05Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:58:05Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19849
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena především na program Erasmus. Popisuje jeho strukturu a působení v Evropě. Další část se věnuje objasnění základního pojmosloví souvisejícího s multikulturalismem a multikulturní společností. Praktická část dokazuje, že absolventi programu Erasmus jsou připraveni žít v multikulturní společnosti. Především jsou obohaceni o nové zkušenosti a respektují cizince i odlišné kultury. Výzkum je proveden dotazníkovým šetřením mezi absolventy programu Erasmus v České republice i v zahraničí. |
cs |
dc.format |
62 |
cs |
dc.format.extent |
1927754 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Erasmus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní společnost
|
cs |
dc.subject |
interkulturní komunikace
|
cs |
dc.subject |
interkulturní psychologie
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
Erasmus
|
en |
dc.subject |
multicultural society
|
en |
dc.subject |
intercultural communication
|
en |
dc.subject |
intercultural psychology
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.title |
Program Erasmus jako podpora multikulturní společnosti |
cs |
dc.title.alternative |
The Erasmus Programme as a Support of Multicultural Society |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of bachelor's thesis is focused on Erasmus programme. The bachelor's thesis describes the structure of Erasmus Programme and its activities in Europe. Another part clarifies the basic terminology associated with multiculturalism and multicultural society. In the practical part I prove that graduates of Erasmus programme are prepared to live to live in a multicultural society. Particularly, they are enchired by new experiences and respect foreigners and different cultures. The research is perfomed by questionnaire survey among graduates of Erasmus programme in Czech Republic and abroad. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24812
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
Program Erasmus
|
cs |
local.subject |
Erasmus (program)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account