dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Mazánková, Dagmar
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:51:59Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:51:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19837
|
|
dc.description.abstract |
Anotace Tato bakalářská práce se zabývá otázkou mezigeneračních vztahů. Obsahuje přehled problematiky v literatuře, zamýšlí se nad vztahy mezi generacemi a srovnává jejich vzájemný přístup. Zaměřuje se na komunikaci mezi jednotlivými skupinami lidí,na jejich vzájemné hodnocení a vyzdvihuje důležitost výchovy k hodnotám. Pomocíempirického šetření se dobírá k závěrům, jak se k sobě lidé různého věku chovají, co si o sobě myslí a jak toto chování a vnímání druhých vysvětlují. Význam této práce spočívá ve zjištění mezigeneračních vztahů, jejichž aktuální problematika je poměrně málo řešeným tématem na poli aktuálních otázek soužití lidské společnosti. Práce vyzvedává význam mezigeneračních vztahů v dnešní době a důležitost pozitivních vazeb mezi jednotlivými generacemi. Zamýšlí se nad nezbytností pedagogického působení na mládež i dospělé z hlediska této problematiky, pojednává o obrazu seniorů v dnešní společnosti a o předsudcích a mýtech o stáří. Zjišťuje, jak je chování dětí a mládeže k jiné generaci ovlivněno výchovou, do jaké míry se na něm podílí např. výchovný styl rodiny, preference určitých hodnot a podobně. |
cs |
dc.format |
50 s., přílohy - 6 s. |
cs |
dc.format.extent |
427869 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova Mezigenerační vztahy
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
vnímání vztahů
|
cs |
dc.subject |
konflikty
|
cs |
dc.subject |
kontakty
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační solidarita
|
cs |
dc.subject |
normy
|
cs |
dc.subject |
očekávání
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
Keywords Intergenerational relationships
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.subject |
perception of relationship
|
en |
dc.subject |
conflicts
|
en |
dc.subject |
contacts
|
en |
dc.subject |
inetegenerational solidarity
|
en |
dc.subject |
norms
|
en |
dc.subject |
expectations
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Mezigenerační vztahy a jejich význam z hlediska sociální pedagogiky |
cs |
dc.title.alternative |
Intergenerational Relations and Their Importance from the Point of View of Social Pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2012-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
Abstract The thesis addresses the question of intergenerational relations. It provides an overview of these issues in the literature, speculates about relations between generations and compares their mutual approach. It focuses on communicationbetween different groups of people, in their mutual evaluation and highlights importance of values education. Using an empirical investigation, it comes to conclusions how people of different ages behave with each other, what they think about themselves and how they explain this behavior and perception. The value of the thesis is in finding relations between the generations, whose as this isme is currently relatively little researched topic in the field of coexistence in human society. The work underlines the importance of intergenerational relationships in today's word and the importance of positive relationships between the generations. It shows the necessity of pedagogice work with both youth and adults in terms of this issue,discusses the image of the seniors in our society and the prejudices and myths about old age. It explores the behavior of children and young people to other generations, and how it is affected by education, to what extent family parenting style contributes to it, and how preference of certain values affects the behaviour. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23615
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-10 |
|
local.subject |
mezigenerační vztahy
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
rodina
|
cs |
local.subject |
intergenerational relations
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |
local.subject |
family
|
en |