dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Müller, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:36:48Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:36:48Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19807
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá prvky sociální pedagogiky v díle Jana Amose Komenského. Dále rozborem jeho pedagogických myšlenek a zásad. Práce obsahuje pět kapitol, které popisují sociální pedagogiku jako vědní obor, život a dobu Komenského a jeho tvorbu. Dále jsou uvedeny pedagogické zásady a vztah práce k sociální pedagogice. |
cs |
dc.format |
49 s. |
cs |
dc.format.extent |
658114 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Jan Amos Komenský
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
pedagogické zásady
|
cs |
dc.subject |
výchova a vzdělání
|
cs |
dc.subject |
Velká didaktika
|
cs |
dc.subject |
Obecná porada o nápravě věcí lidských
|
cs |
dc.subject |
John Amos Comenius
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
pedagogical principles
|
en |
dc.subject |
training and education
|
en |
dc.subject |
Great Didactic
|
en |
dc.subject |
General Consultation on Reform of Human Affairs
|
en |
dc.title |
Sociální pedagogika v díle Jana Amose Komenského |
cs |
dc.title.alternative |
Social pedagogy in the work of John Amos Comenius |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the elements of social pedagogy in the work of John Amos Comenius. Further analysis of the educational ideas and principles. The work contains five chapters that describe the social pedagogy as a science, life and times od Comenius and his works. Furthermore, present pedagogical principles and its relationship to social work education. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23627
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
Komenský, Jan Amos, 1592-1670
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
Comenius, Johann Amos, 1592-1670
|
en |
local.subject |
social pedagogy
|
en |