dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Dvořáková, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:31:58Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:31:58Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19798
|
|
dc.description.abstract |
Ivana Dvořáková: Sókratés ? inspirace pro současnou mravní výchovu. Sókratova filosofická a pedagogická činnost objevila metody a prvky, kterými je možné působit na současnou populaci a zejména na rozvoj autonomní morálky. Těmito prvky jsou dialog, elenktika a maieutika. Lze je použít při sebepoznání a sebevýchově. Mravně vyspělý člověk je prospěšný pro společnost. V tom nalézáme prosociální aspekt. Doporučujeme, aby metody, které objevil Sókratés, byly požity pro vzdělávání učitelů a také v oblasti sociální pedagogiky. |
cs |
dc.format |
45 s. |
cs |
dc.format.extent |
338289 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sókratés
|
cs |
dc.subject |
ctnost
|
cs |
dc.subject |
dialog
|
cs |
dc.subject |
elenktika
|
cs |
dc.subject |
maieutika
|
cs |
dc.subject |
aporie
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
sebepoznání
|
cs |
dc.subject |
sebevýchova
|
cs |
dc.subject |
mravní výchova
|
cs |
dc.subject |
Sokrates
|
en |
dc.subject |
virtue
|
en |
dc.subject |
dialogue
|
en |
dc.subject |
elenktion
|
en |
dc.subject |
maieutik
|
en |
dc.subject |
aporie
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
self-knowledge
|
en |
dc.subject |
self-education
|
en |
dc.subject |
moral educ
|
en |
dc.title |
Sókratés - inspirace pro současnou mravní výchovu |
cs |
dc.title.alternative |
Socrates - Inspiration for Contemporary Moral Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Ivana Dvořáková: Socrates ? inspiration for present moral education. Socrates philosophical and educational activity discovered methods and the elements which can be used to affect the current population and especially the development of autonomous morality. These elements are dialogue, elenktik and maieutik. They can be used for self-knowledge and self-education. Morally mature person is beneficial for society. We find pro-social aspect in it. We recommend that the methods which were found by Socrates, were applied for education of teachers and also in field of social education. |
en |
dc.description.department |
Skupina managementu a ekonomiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/98
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23454
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|
local.subject |
Sókratés, 469 př. Kr.-399 př. Kr.
|
cs |
local.subject |
Sókratés, 469 B.C.-399 B.C.
|
en |