Sókratés - inspirace pro současnou mravní výchovu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sókratés - inspirace pro současnou mravní výchovu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Řehoř, Antonín
dc.contributor.author Dvořáková, Ivana
dc.date.accessioned 2013-10-06T01:31:58Z
dc.date.available 2013-10-06T01:31:58Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19798
dc.description.abstract Ivana Dvořáková: Sókratés ? inspirace pro současnou mravní výchovu. Sókratova filosofická a pedagogická činnost objevila metody a prvky, kterými je možné působit na současnou populaci a zejména na rozvoj autonomní morálky. Těmito prvky jsou dialog, elenktika a maieutika. Lze je použít při sebepoznání a sebevýchově. Mravně vyspělý člověk je prospěšný pro společnost. V tom nalézáme prosociální aspekt. Doporučujeme, aby metody, které objevil Sókratés, byly požity pro vzdělávání učitelů a také v oblasti sociální pedagogiky. cs
dc.format 45 s. cs
dc.format.extent 338289 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sókratés cs
dc.subject ctnost cs
dc.subject dialog cs
dc.subject elenktika cs
dc.subject maieutika cs
dc.subject aporie cs
dc.subject motivace cs
dc.subject sebepoznání cs
dc.subject sebevýchova cs
dc.subject mravní výchova cs
dc.subject Sokrates en
dc.subject virtue en
dc.subject dialogue en
dc.subject elenktion en
dc.subject maieutik en
dc.subject aporie en
dc.subject motivation en
dc.subject self-knowledge en
dc.subject self-education en
dc.subject moral educ en
dc.title Sókratés - inspirace pro současnou mravní výchovu cs
dc.title.alternative Socrates - Inspiration for Contemporary Moral Education en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Sýkora, František
dc.date.accepted 2012-06-04
dc.description.abstract-translated Ivana Dvořáková: Socrates ? inspiration for present moral education. Socrates philosophical and educational activity discovered methods and the elements which can be used to affect the current population and especially the development of autonomous morality. These elements are dialogue, elenktik and maieutik. They can be used for self-knowledge and self-education. Morally mature person is beneficial for society. We find pro-social aspect in it. We recommend that the methods which were found by Socrates, were applied for education of teachers and also in field of social education. en
dc.description.department Skupina managementu a ekonomiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/98 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23454
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-20
local.subject Sókratés, 469 př. Kr.-399 př. Kr. cs
local.subject Sókratés, 469 B.C.-399 B.C. en


Files in this item

Files Size Format View
dvořáková_2012_bp.pdf 330.3Kb PDF View/Open
dvořáková_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
dvořáková_2012_op.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account