dc.contributor.advisor |
Mühlpachr, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Rožnovská, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:17:47Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:17:47Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19770
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá možností integrace dítěte předškolního věku postiženého dětskou mozkovou obrnou do prostředí běžné mateřské školy. Vychází z toho, že každé dítě bez ohledu na druh a rozsah postižení má právo na šťastný a smysluplný život, jehož součástí je právo na vzdělání. Mimořádný význam přikládá speciální pedagogické diagnostice, která doporučí dítěti nejvhodnější formu předškolního vzdělání (ve speciálních školách či třídách či v běžné mateřské škole) a stanoví individuální vzdělávací plán vycházející z vývojových možností dítěte a z jeho speciálních vzdělávacích potřeb. Úspěšně provedená integrace je přínosem jak pro zdravotně postižené dítě, tak pro děti zdravé a společné (inkluzivní soužití) je významnou součástí procesů socializace a výchovy k humanitě. |
cs |
dc.format |
57 |
cs |
dc.format.extent |
532783 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Práva dítěte
|
cs |
dc.subject |
dětská mozková obrna
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
IVP
|
cs |
dc.subject |
Children's rights
|
en |
dc.subject |
DMO
|
en |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
child with special educational needs
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
individual educational plan
|
en |
dc.subject |
IEP
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Integrace dítěte s DMO v mateřské škole |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of Children Suffering from Infantile Brain Paralysis in Nursery School |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šefflová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachellor thesis deals with the possibility of integrating a pre-school child of handicapped into the environment of a standard kindergarten resulting from the fact that every child, regardless of the type and extent of their dissabilities, has the right to lead a happy and meaningful life, part of which is the right to education. Extraordinarily significant is the precial education diagnostic, which recommends the child the best from of pre-school education (in special schools or special classes or in a standard kindergarten) and decides upon the individual educational plan based on the developmental possibilities of the child and his/her special educational needs. Successfully carried out integration is a contribution not only for the disabled child, but also for healthy children and their cohabitation (inclusive cohabitation) is a significant part of the socialisation processes and educating children to humanity. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23702
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |