Integrace dítěte s DMO v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Integrace dítěte s DMO v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mühlpachr, Pavel
dc.contributor.author Rožnovská, Jarmila
dc.date.accessioned 2013-10-06T01:17:47Z
dc.date.available 2013-10-06T01:17:47Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19770
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá možností integrace dítěte předškolního věku postiženého dětskou mozkovou obrnou do prostředí běžné mateřské školy. Vychází z toho, že každé dítě bez ohledu na druh a rozsah postižení má právo na šťastný a smysluplný život, jehož součástí je právo na vzdělání. Mimořádný význam přikládá speciální pedagogické diagnostice, která doporučí dítěti nejvhodnější formu předškolního vzdělání (ve speciálních školách či třídách či v běžné mateřské škole) a stanoví individuální vzdělávací plán vycházející z vývojových možností dítěte a z jeho speciálních vzdělávacích potřeb. Úspěšně provedená integrace je přínosem jak pro zdravotně postižené dítě, tak pro děti zdravé a společné (inkluzivní soužití) je významnou součástí procesů socializace a výchovy k humanitě. cs
dc.format 57 cs
dc.format.extent 532783 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Práva dítěte cs
dc.subject dětská mozková obrna cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject děti se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject individuální vzdělávací plán cs
dc.subject IVP cs
dc.subject Children's rights en
dc.subject DMO en
dc.subject pre-school education en
dc.subject child with special educational needs en
dc.subject integration en
dc.subject inclusion en
dc.subject individual educational plan en
dc.subject IEP en
dc.subject education en
dc.title Integrace dítěte s DMO v mateřské škole cs
dc.title.alternative Integration of Children Suffering from Infantile Brain Paralysis in Nursery School en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šefflová, Markéta
dc.date.accepted 2012-06-07
dc.description.abstract-translated This bachellor thesis deals with the possibility of integrating a pre-school child of handicapped into the environment of a standard kindergarten resulting from the fact that every child, regardless of the type and extent of their dissabilities, has the right to lead a happy and meaningful life, part of which is the right to education. Extraordinarily significant is the precial education diagnostic, which recommends the child the best from of pre-school education (in special schools or special classes or in a standard kindergarten) and decides upon the individual educational plan based on the developmental possibilities of the child and his/her special educational needs. Successfully carried out integration is a contribution not only for the disabled child, but also for healthy children and their cohabitation (inclusive cohabitation) is a significant part of the socialisation processes and educating children to humanity. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23702
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-26
local.subject mateřské školy cs
local.subject kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View
rožnovská_2012_bp.pdf 520.2Kb PDF View/Open
rožnovská_2012_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
rožnovská_2012_op.doc 35.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account