Historie učitelských ústavů na Moravě a jejich význam pro současnost

DSpace Repository

Language: English čeština 

Historie učitelských ústavů na Moravě a jejich význam pro současnost

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Daňhelová, Ivana
dc.date.accessioned 2013-10-06T00:55:25Z
dc.date.available 2013-10-06T00:55:25Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19726
dc.description.abstract Bakalářská práce uvádí historii učitelských ústavů a připomíná jejich význam pro české národní školy a společnost. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je zpracována jako stručné dějiny vzdělávání. Představuje historické mezníky, které sehrály významnou úlohu na podobu vzdělávání na Moravě od 10. století až po současnost. Druhá část se zabývá historií vzdělávání učitelů od preparandií po vznik a vývoj učitelských ústavů. Třetí část ilustruje život na moravských učitelských ústavech. Ukazuje také na důležitou součást výuky učitelů propojením teorie a praxe učení. Připomíná také významnou vlasteneckou úlohu českých škol a učitelů v době Rakouska ? Uherska, udržováním národních tradic a v boji za samostatnost Československa. Poslední kapitola je věnována Pěveckému sdružení moravských učitelů. Toto sdružení je živoucím důkazem významu poslání učitelských ústavů. Čtvrtá část statistickým vyhodnocením dotazníkového šetření mezi pedagogy základních škol odpovídá na otázku: ?Jaký je dnešní moravský učitel základní školy?? a ?Plní současná základní škola na Moravě úlohu nejen výchovně vzdělávací, ale i společenskou??. cs
dc.format 64 cs
dc.format.extent 1527475 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject preparandy cs
dc.subject vyučující jazyk cs
dc.subject vyučování dívek cs
dc.subject školská reforma cs
dc.subject povinná školní docházka cs
dc.subject učitelský ústav cs
dc.subject kázeňský řád cs
dc.subject přijímací řízení cs
dc.subject zkoušky dospělosti cs
dc.subject učební osnovy cs
dc.subject státní dozor cs
dc.subject preparatory colleges en
dc.subject teaching language en
dc.subject girls? education en
dc.subject school reform en
dc.subject compulsory schooling en
dc.subject teachers college en
dc.subject code of conduct en
dc.subject entrance exams en
dc.subject A-level exams en
dc.subject curriculum en
dc.subject state supervision en
dc.title Historie učitelských ústavů na Moravě a jejich význam pro současnost cs
dc.title.alternative History of Teaching Institutions in Moravia and Their Importance for the Present en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mazánková, Libuše
dc.date.accepted 2012-06-04
dc.description.abstract-translated The thesis presents the history of teachers colleges and stresses its importance for Czech national schools and the society. The thesis is split into four parts. The first part is a brief history of teaching. It presents historic milestones that have played an important role in teaching in Moravia since the 10th century until the present. The second part deals with the history of teacher education from preparatory colleges up to the foundation and development of teachers colleges. The third part illustrates the life at Moravian teachers colleges. By connecting theory and practice, it also emphasises the significant function of teacher education. Moreover, it reminds the important patriotic role of Czech schools and teachers at the time of Austro-Hungrian Empire by maintaining national traditions and in fighting for the independence of Czechoslovakia. The last chapter is devoted to the Choral Society of Moravian Teachers. This association is a living proof of the importance of teachers colleges. By means of a survey carried out among primary school teachers, the fourth part answers the following questions: ?What is todays? primary school teacher like?? and ?Does todays? primary school in Moravia fulfil the educational but also the social role??. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23443
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-24
local.subject vzdělávací instituce cs
local.subject dějiny pedagogiky cs
local.subject učitelé cs
local.subject učitelky cs
local.subject Morava (Česko) cs
local.subject Pěvecké sdružení moravských učitelů cs
local.subject educational institutions en
local.subject history of educational science en
local.subject teachers en
local.subject women teachers en
local.subject Choral Association of Moravian Teachers en


Files in this item

Files Size Format View
daňhelová_2012_bp.pdf 1.456Mb PDF View/Open
daňhelová_2012_vp.doc 31Kb Microsoft Word View/Open
daňhelová_2012_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account