Vliv odměn a trestů ve výchově a vzdělávání dítěte se syndromem ADHD
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šťastná, Jarmila
|
|
dc.contributor.author |
Skalková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:19:44Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:19:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19663
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá působením odměn a trestů na dítě se syndromem ADHD. Teoretická část je zaměřena na syndrom ADHD, na odměny a tresty a poté na specifičnost užívání těchto výchovných prostředků u dětí s ADHD. Cílem praktické části je prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají odměny a tresty na dítě se syndromem ADHD z pohledu jeho učitele na základní škole a rodiče. |
cs |
dc.format |
78 s. (135 837 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1710403 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
syndrom ADHD
|
cs |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
reward
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.subject |
ADHD syndrome
|
en |
dc.title |
Vliv odměn a trestů ve výchově a vzdělávání dítěte se syndromem ADHD |
cs |
dc.title.alternative |
The Effects of Reward and Punishment on Upbringing and Education of a Child with ADHD Syndrome |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2012-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the effects of reward and punishment on children with ADHD syndrome. The theoretical part is focused on the ADHD syndrome, rewards and punishments and then on the specific use of these educational methods on children with ADHD syndrome. The goal of the practical part is to determine the effects of reward and punishment on a child with ADHD syndrome from the viewpoint of a school teacher and a parent whilst using qualitative research. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24833
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|
local.subject |
odměny a tresty
|
cs |
local.subject |
děti s handicapem
|
cs |
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
rewards and punishments
|
en |
local.subject |
children with handicaps
|
en |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account