Vrstevnické vztahy - vliv na celkové klima školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Trdá, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:13:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:13:25Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19652
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou vrstevnických vztahů a jejich vlivem na celkové klima školy. Teoretická část popisuje vývoj vrstevnických vztahů v jednotlivých etapách vývoje jedince, zabývá se komunikací školy se žáky, školy s rodiči a komunikací mezi vrstevníky, školním klimatem. V praktické části se na základě výzkumného šetření potvrdil stoupající počet případů šikany ve školách a také to, že kvalitní vrstevnické vztahy mohou vydržet i v dalším životě. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
1022872 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Vztahy
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické vztahy
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické skupiny
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
Relationships
|
en |
dc.subject |
peer relationships
|
en |
dc.subject |
peer groups
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
scool climate
|
en |
dc.title |
Vrstevnické vztahy - vliv na celkové klima školy |
cs |
dc.title.alternative |
Peer Relationships - Impact on Overall School Climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Spurný, Joža |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis lists the issues of the relations among the peers and their effect on the overall climate of the school. The theoretical part describes the development of the relations among the peers in the different stages of the development of the individual. It deals with communications of school with pupils, a school with parents, peers among themselves, and the climate of the whole school. On the basis of the research investigation the practical part confirmed that there is the rising number of cases of bullying in schools. On the other hand it also confirmed that the quality relations among peers can stand in their next lives. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23765
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-18 |
|
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
rodinné vztahy
|
cs |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
family relationships
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account