Kresba jako nástroj poznání dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kresba jako nástroj poznání dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doňková, Olga
dc.contributor.author Prosová, Klára
dc.date.accessioned 2013-10-06T00:11:59Z
dc.date.available 2013-10-06T00:11:59Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19649
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím možným využitím v diagnostice, se zaměřením na kresbu lidské postavy u dětí předškolního věku. Cílem studie je přiblížit kresbu jako možný nástroj porozumění a poznání dítěte. Práce se snaží popsat jednotlivá vývojová období a specifika kresebného projevu předškolních dětí, zároveň si klade za cíl vymezit společné a rozdílné znaky z hlediska pohlaví. Součástí práce jsou teoretické poznatky z této oblasti a studie kvalitativního charakteru, analýza kresby lidské postavy u předškolních dětí. Práce je určena nejen pro sociální pedagogy pro lepší orientaci v dané oblasti, ale i pro rodiče a všechny dospělé, kteří se chtějí dozvědět něco více o dětské kresbě, která nám poskytuje cenné informace o prožitku a psychice dítěte. cs
dc.format 60 s. cs
dc.format.extent 25160565 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětská kresba cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject kresba lidské postavy cs
dc.subject specifika kresebného projevu cs
dc.subject diagnostika cs
dc.subject children's drawing en
dc.subject preschool age en
dc.subject drawing of the human figure en
dc.subject specifics of drawing expression en
dc.subject diagnosis en
dc.title Kresba jako nástroj poznání dítěte cs
dc.title.alternative Drawing As a Tool for Understanding a Child en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vízdal, František
dc.date.accepted 2012-06-07
dc.description.abstract-translated This bachelor work deals with children's drawing and the possibility to use it to diagnose psychological elements and as well to use it as a tool for understanding physical elements of the human figure amongst preschool children. The goal of the study is to utilize drawing as a possible tool for understanding the mind of the child. The work aims to describe the characteristics of different developmental stages and drawing specifics of preschool children and also to define the common and different characteristics in terms of gender. A part of the thesis is dedicated to theoretical knowledge in this field of study and the qualitative analysis of human figure drawings. The work is intended not only for social educators but also to help those interested better orient themselves in this field and also for parents and adults who want to learn more about children's drawings and in turn gain valuable information as it relates to the child?s feelings and the child?s psyche. en
dc.description.department Katedra psychologie cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23692
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-27
local.subject psychodiagnostika cs
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject psychodiagnostics en
local.subject preschool children en


Files in this item

Files Size Format View
prosová_2012_bp.pdf 23.99Mb PDF View/Open
prosová_2012_vp.doc 37.5Kb Microsoft Word View/Open
prosová_2012_op.doc 28Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account