dc.contributor.advisor |
Doňková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Prosová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:11:59Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:11:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19649
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím možným využitím v diagnostice, se zaměřením na kresbu lidské postavy u dětí předškolního věku. Cílem studie je přiblížit kresbu jako možný nástroj porozumění a poznání dítěte. Práce se snaží popsat jednotlivá vývojová období a specifika kresebného projevu předškolních dětí, zároveň si klade za cíl vymezit společné a rozdílné znaky z hlediska pohlaví. Součástí práce jsou teoretické poznatky z této oblasti a studie kvalitativního charakteru, analýza kresby lidské postavy u předškolních dětí. Práce je určena nejen pro sociální pedagogy pro lepší orientaci v dané oblasti, ale i pro rodiče a všechny dospělé, kteří se chtějí dozvědět něco více o dětské kresbě, která nám poskytuje cenné informace o prožitku a psychice dítěte. |
cs |
dc.format |
60 s. |
cs |
dc.format.extent |
25160565 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dětská kresba
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
kresba lidské postavy
|
cs |
dc.subject |
specifika kresebného projevu
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
children's drawing
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
drawing of the human figure
|
en |
dc.subject |
specifics of drawing expression
|
en |
dc.subject |
diagnosis
|
en |
dc.title |
Kresba jako nástroj poznání dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Drawing As a Tool for Understanding a Child |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vízdal, František |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work deals with children's drawing and the possibility to use it to diagnose psychological elements and as well to use it as a tool for understanding physical elements of the human figure amongst preschool children. The goal of the study is to utilize drawing as a possible tool for understanding the mind of the child. The work aims to describe the characteristics of different developmental stages and drawing specifics of preschool children and also to define the common and different characteristics in terms of gender. A part of the thesis is dedicated to theoretical knowledge in this field of study and the qualitative analysis of human figure drawings. The work is intended not only for social educators but also to help those interested better orient themselves in this field and also for parents and adults who want to learn more about children's drawings and in turn gain valuable information as it relates to the child?s feelings and the child?s psyche. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23692
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
psychodiagnostika
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
psychodiagnostics
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |