Šikana z pohledu školního metodika prevence
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Šiška, Libor
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:05:55Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:05:55Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19647
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se snažím analyzovat problematiku šikany dětí na základních školách. V teoretické části práce se pokouším ukázat podmínky vhodné pro vznik šikany a její vývoj na základě skupinové dynamiky. Dále pak popisuji specifika šikanování ve školním prostředí, složitost odhalování a léčení následků šikany. V další části se zmiňuji o vzniku a významu školního metodika prevence, o důležitosti jeho práce. Rovněž se snažím naznačit a ukázat možnou prevenci, jako základního prostředku pro boj se šikanou. V praktické části se snažím ukázat důležitost dotazníkového šetření a o nutnosti vlastního sebehodnocení |
cs |
dc.format |
87 |
cs |
dc.format.extent |
1034650 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Agrese
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
šikanování
|
cs |
dc.subject |
školní metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
Aggression
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
school prevention methodologist
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Šikana z pohledu školního metodika prevence |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying from the Point of View of a School Prevention Methodist |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, Petr |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
I want to analyze the issues of children bullying at elementary schools in this bachelor thesis. In the theoretical part I concentrate on the conditions which are convenient for the bullying formation and its development based on the group dynamics. Furthermore, I describe the characteristics of bullying in the school environment, the difficulties to reveal it and the treatment of the bullying consequences. I mention the formation and the development of the prevention school methodologist and the importance of his work. Besides I want to suggest and show the possible prevention as the means of the fight against the bullying. I deal with the importance of the questionnaire research and the need of self evaluation. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17401
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2012-04-30 |
|
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account