Intervenční techniky ve třídě ohrožené šikanou
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Švec, Vlastimil
|
|
dc.contributor.author |
Šustková, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T00:39:59Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T00:39:59Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1963
|
|
dc.description.abstract |
Práce je věnována problematice šikany a to konkrétně intervenčním technikám ve třídě ohrožené šikanou. V první teoretické části popisuji obecně témata, která se vztahují k problematice šikany v třídním kolektivu. Mezi tato témata patří klima školy a klima školní třídy a jejich vliv na šikanu ve třídě, dále pak vznik šikany v třídním kolektivu, její stádia a možnosti řešení ze strany pedagogů, rodičů a odborného zařízení. Zvláštní kapitola je věnována také možnostem prevence a právním hlediskům šikany. Poznatky z teorie jsem uplatnila ve výzkumné části, která je zpracována jako případová studie sedmé třídy základ-ní školy, kde jsem řešila šikanu. |
cs |
dc.format |
82 s. |
cs |
dc.format.extent |
593058 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
třídní kolektiv
|
cs |
dc.subject |
intervence
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
Chicane
|
en |
dc.subject |
clas collective
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Intervenční techniky ve třídě ohrožené šikanou |
cs |
dc.title.alternative |
Interventional methods in the chicane threatened class |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2006-06-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is devoted to the problem of chicana, exactly to interventional methods in the chicane threatened class. In the first theoretical part of the work are generally desribed to-pics with relation to chicane in the class collective. There are topics like the school atmo-sphere and their influence on the chicane in the class among these topics and the inception of it in the class collective, its steps and possibilities how to solute this problem by tea-chers, parents and special institutes. The special chapter is devoted to prevention and atti-tude of the law to this problem. I used my theoretical knowledge in the research part, which is worked like the case study of the seventh class of the basic school, where I soluted the problem of the chicane. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4243
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account