Výchova chlapce s kombinovaným postižením

DSpace Repository

Language: English čeština 

Výchova chlapce s kombinovaným postižením

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mazánková, Marie
dc.contributor.author Říhovský, Michal
dc.date.accessioned 2013-10-06T00:02:41Z
dc.date.available 2013-10-06T00:02:41Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19639
dc.description.abstract Tato bakalářská práce měla přiblížit problematiku výchovy dětí s postižením. V teoretické části jsem využil literaturu, která se tímto problémem zabývá. Snažil jsem se nastínit obtížnost takové výchovy a její úskalí, s nimiž jsou rodiče, náhradní rodiče či vychovatelé a speciální pedagogové v ústavních a školských zařízeních konfrontováni v každodenním životě. Hlavním tématem práce bylo podrobně popsat vývoj a výchovu chlapce M s kombinovaným postižením v ústavních zařízeních a následně v náhradní rodině, do níž byl ve věku 3,5 let umístěn, po celou dobu jeho života (11 let), čímž jsem chtěl poukázat na nezanedbatelný vliv prostředí, v němž vyvíjející se jedinec žije, a jež formuje jeho osobnost. V další části práce jsem pak popsal vývoj a výchovu dívky, jejíž výchova proběhla výlučně v ústavních zařízeních. V závěru jsem se pokusil o stručné shrnutí a srovnání vlivů prostředí, v němž děti vyrůstaly ? jedná se tedy o srovnání výchovy rodinné a té, kterou nabízí ústavní zařízení. Došel jsem k názoru, že výchova v milující rodině (ať už se jedná o rodinu biologickou či náhradní) je pro formování osobnosti dítěte a jeho prospívání zcela nezastupitelná. cs
dc.format 57 s. cs
dc.format.extent 355099 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Postižení cs
dc.subject mentální retardace cs
dc.subject zrakové postižení cs
dc.subject kombinované postižení cs
dc.subject ADHD cs
dc.subject náhradní rodinná péče cs
dc.subject ústavní péče cs
dc.subject výchova cs
dc.subject poruchy chování cs
dc.subject speciální školství cs
dc.subject Disability en
dc.subject mental retardation en
dc.subject visual impairment en
dc.subject multiple disability en
dc.subject ADHD en
dc.subject foster care en
dc.subject institutional care en
dc.subject education en
dc.subject behavior disorders en
dc.subject special education en
dc.title Výchova chlapce s kombinovaným postižením cs
dc.title.alternative Education of a Boy with Multiple Disability en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kudličková, Miroslava
dc.date.accepted 2012-06-07
dc.description.abstract-translated This work should draw on the issue of raising children with disabilities. In the theoretical part, I used the literature that deals with this problem. I tried to outline the difficulty of such education and its challenges, with which parents, foster parents or educators and special educators in institutions and educational establishments face in everyday life. The main theme of the study was to describe in detail the development and education of boys M with multiple disabilities in institutions and then in foster family, to which the age 3.5 years are placed throughout his life (11 years), so I wanted to point out the significant influence the environment in which the developing individual lives, and which formed his personality. The next section I describe the development and education of girls, whose education was exclusively in residential homes. In the end I tried a brief summary and comparison of the effects of the environment in which children grow up - this is the comparison of the family and the education offered by institutional facilities. I came to the conclusion that education in a loving family (whether it is a biological family or alternative) is shaping the child's personality and his well-being totally irreplaceable. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23705
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2012-04-26
local.subject postižené děti cs
local.subject děti s kombinovaným postižením cs
local.subject výchova dítěte cs
local.subject children with disabilities en
local.subject children with combined disabilities en
local.subject child rearing en


Files in this item

Files Size Format View
říhovský_2012_bp.pdf 346.7Kb PDF View/Open
říhovský_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
říhovský_2012_op.doc 28.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account