dc.contributor.advisor |
Mazánková, Marie
|
|
dc.contributor.author |
Říhovský, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:02:41Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:02:41Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19639
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce měla přiblížit problematiku výchovy dětí s postižením. V teoretické části jsem využil literaturu, která se tímto problémem zabývá. Snažil jsem se nastínit obtížnost takové výchovy a její úskalí, s nimiž jsou rodiče, náhradní rodiče či vychovatelé a speciální pedagogové v ústavních a školských zařízeních konfrontováni v každodenním životě. Hlavním tématem práce bylo podrobně popsat vývoj a výchovu chlapce M s kombinovaným postižením v ústavních zařízeních a následně v náhradní rodině, do níž byl ve věku 3,5 let umístěn, po celou dobu jeho života (11 let), čímž jsem chtěl poukázat na nezanedbatelný vliv prostředí, v němž vyvíjející se jedinec žije, a jež formuje jeho osobnost. V další části práce jsem pak popsal vývoj a výchovu dívky, jejíž výchova proběhla výlučně v ústavních zařízeních. V závěru jsem se pokusil o stručné shrnutí a srovnání vlivů prostředí, v němž děti vyrůstaly ? jedná se tedy o srovnání výchovy rodinné a té, kterou nabízí ústavní zařízení. Došel jsem k názoru, že výchova v milující rodině (ať už se jedná o rodinu biologickou či náhradní) je pro formování osobnosti dítěte a jeho prospívání zcela nezastupitelná. |
cs |
dc.format |
57 s. |
cs |
dc.format.extent |
355099 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Postižení
|
cs |
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
zrakové postižení
|
cs |
dc.subject |
kombinované postižení
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
náhradní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
ústavní péče
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
speciální školství
|
cs |
dc.subject |
Disability
|
en |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
visual impairment
|
en |
dc.subject |
multiple disability
|
en |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
foster care
|
en |
dc.subject |
institutional care
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
behavior disorders
|
en |
dc.subject |
special education
|
en |
dc.title |
Výchova chlapce s kombinovaným postižením |
cs |
dc.title.alternative |
Education of a Boy with Multiple Disability |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kudličková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work should draw on the issue of raising children with disabilities. In the theoretical part, I used the literature that deals with this problem. I tried to outline the difficulty of such education and its challenges, with which parents, foster parents or educators and special educators in institutions and educational establishments face in everyday life. The main theme of the study was to describe in detail the development and education of boys M with multiple disabilities in institutions and then in foster family, to which the age 3.5 years are placed throughout his life (11 years), so I wanted to point out the significant influence the environment in which the developing individual lives, and which formed his personality. The next section I describe the development and education of girls, whose education was exclusively in residential homes. In the end I tried a brief summary and comparison of the effects of the environment in which children grow up - this is the comparison of the family and the education offered by institutional facilities. I came to the conclusion that education in a loving family (whether it is a biological family or alternative) is shaping the child's personality and his well-being totally irreplaceable. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23705
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-04-26 |
|
local.subject |
postižené děti
|
cs |
local.subject |
děti s kombinovaným postižením
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
children with disabilities
|
en |
local.subject |
children with combined disabilities
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |