Alternativní pedagogické směry - alternativní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Štursa, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-05T23:41:05Z |
|
dc.date.available |
2013-10-05T23:41:05Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19602
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem "Alternativní pedagogické směry ? alternativní školy" se zabývá teoretickým popisem alternativních škol. V teoretické části je zaměřena na definici pojmu alternativní škola, historický vývoj alternativních škol ve světě a zvláštní kapitola je věnována historii alternativního vzdělávání na území České republiky. Následující kapitola je věnovaná klasickým alternativním školám, jejich vývoji a postupům. Praktická část se zaměřuje na analýzu přístupů jednotlivých alternativních škol a jejich vzájemnému srovnání. |
cs |
dc.format |
62 |
cs |
dc.format.extent |
382092 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alternativní škola
|
cs |
dc.subject |
Waldorfská škola
|
cs |
dc.subject |
Montessori škola
|
cs |
dc.subject |
Daltonská škola
|
cs |
dc.subject |
Freinet škola
|
cs |
dc.subject |
Jenská škola
|
cs |
dc.subject |
Alternative school
|
en |
dc.subject |
Waldorf school
|
en |
dc.subject |
Montessori school
|
en |
dc.subject |
Dalton school
|
en |
dc.subject |
Freinet school
|
en |
dc.subject |
Jena school
|
en |
dc.title |
Alternativní pedagogické směry - alternativní školy |
cs |
dc.title.alternative |
Alternative Educational Trends - Alternative Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pištěková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis titled "Alternative educational trends - alternative school" deals with the theoretical description of alternative schools. The theoretical part focuses on the definition of term alternative school, the historical development of alternative schools in the world and a special chapter is devoted to history of alternative education in the Czech Republic. Following chapter devoted to classic alternative schools, their development and processes. The practical part focuses on the analysis of alternative approaches in the schools and their mutual comparison. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23753
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-04-25 |
|
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
alternative schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account