dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Šínová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T11:04:36Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T11:04:36Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19558
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na romského žáka na základní škole z pohledu učitele. Teoretická část se zabývá historií Romů, jejich současnou situací v ČR, romskou rodinou a romským dítětem. Stěžejní část teorie je věnována vzdělávání romského dítěte na základní škole, práci asistenta pedagoga, výchovného poradce a školního psychologa. Další kapitola zahrnuje vztah romského dítěte a jeho rodičů ke škole a vzdělávání. Praktická část je zaměřena na romského žáka na základní škole, kdy jsem zkoumala specifika romských žáků při vzdělávání, jejich přípravu na vyučování, spolupráce romských rodin se školou, respektování autority učitele a přínos asistenta pedagoga pro romské žáky. To vše z pohledu učitele. |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
422599 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rom
|
cs |
dc.subject |
romská rodina
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
spolupráce rodiny se školou
|
cs |
dc.subject |
práce asistenta
|
cs |
dc.subject |
výchovný poradce
|
cs |
dc.subject |
výchovné a vzdělávací problémy
|
cs |
dc.subject |
Romany
|
en |
dc.subject |
Roma family
|
en |
dc.subject |
roman pupil
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family's cooperation with school
|
en |
dc.subject |
asistent's work
|
en |
dc.subject |
educational adviser
|
en |
dc.subject |
educational problems
|
en |
dc.title |
Romské dítě na základní škole z pohledu učitele |
cs |
dc.title.alternative |
A Romany Child at Primary School from the Point of View of a Teacher |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2012-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is focused on Roma pupils at elementary school from the perspective of trachet. The theoretical part deals with the history of the Roma, their current situation in the Republic, Roma families and Roma children. The main part is devoted to the theory of education of Roma children in elementary school, work as an assistant teacher, educational consultant and school psychologist. Another chapter involves the relationship of Roma children and their parents to the school and education. In the practical part is focused on Roma pupils in elementary school, when I examinated the problems of Roma children in education, preparing them for teaching, cooperation with school of Roma families, respekt the autority of teachers and asistent teachers for the contribution of Roma pupils. All this from the perspective of teachers. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18258
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-03-30 |
|
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
romští asistenti
|
cs |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
Romani assistants
|
en |