Hry a hračky v předškolním věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Juřicová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T10:01:40Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T10:01:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19510
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem hry a hračky v období předškolního věku. Teoretická část se opírá o poznatky z literatury a je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na charakteristiku období předškolního věku z hlediska fyzického a psychického vývoje dítěte. Pozornost je také věnována socializaci. Druhá kapitola popisuje hru, její historii, funkce, klasifikaci. Následuje kapitola zaměřena na důležitou součást hry ? hračku. Zde je popsána historie a současnost hračky, důraz je kladen na výběr správné hračky pro děti v předškolním období. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření. Cílem praktické části je získání informací o tom, jaká kritéria člověka ovlivňují při nákupu hračky. |
cs |
dc.format |
78 s. (příloha 13 s.) |
cs |
dc.format.extent |
7774915 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
hračka
|
cs |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
toy
|
en |
dc.title |
Hry a hračky v předškolním věku |
cs |
dc.title.alternative |
Games and Toys in Pre-School Age |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2012-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the theme of games and toys in the period of pre-school age. The theoretical part is based on the knowledge of the literature, and is divided into three chapters. The first chapter is focused on the characteristics of the pre-school period in terms of physical and mental development of the child. Attention is also paid to the socialization. The second chapter describes the game, its history, functions, classification. This is followed by a chapter focused on an important part of the game - toy. Here is described the history and present of the toys, the emphasis is on choosing the right toys for children in the pre-school period. The practical part is dedicated to the research of the investigation. The aim of the practical part is to obtain information about what criteria affect the person when buying toys. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24887
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
hračky
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
toys
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account