Specifika účasti a role asistenta pedagoga ve výuce na ZŠ Malenovice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Koplíková, Dagmar
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T09:43:59Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T09:43:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19486
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá především funkcí asistenta pedagoga, ale také základními pedagogickými pojmy jako jsou vzdělání, výuka, edukace. Asistent pedagoga je zde představován jak z historického hlediska, tak z hlediska legislativního začlenění a ukotvení profese nebo z hlediska zařazení asistenta pedagoga na ZŠ Malenovice. Praktická část diplomové práce se snaží formou kvalitativního výzkumu popsat úlohu asistenta pedagoga na zmiňované základní škole a zjistit, jaké jsou přínosy či nedostatky ve spolupráci asistenta a učitele. Dále potom také zjistit, jak asistenti pedagoga hodnotí spolupráci s učitelem a rodi-nou žáka či hodnocení náplně práce samotnými asistenty pedagoga. |
cs |
dc.format |
76 s. |
cs |
dc.format.extent |
1045580 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
porucha pozornosti s hyperaktivitou
|
cs |
dc.subject |
Aspergerův syn-drom
|
cs |
dc.subject |
Teaching asisstant
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |
dc.subject |
The Asperger syndrome
|
en |
dc.title |
Specifika účasti a role asistenta pedagoga ve výuce na ZŠ Malenovice |
cs |
dc.title.alternative |
Specifics of Participation and the Role of a Teacher's Assistant in Classes at an Elementary School in Malenovice |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balvín, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2012-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals primarily a function of the teaching assistant, but also teaching basic concepts such as education, training, education. Teaching assistant is pre-fusing both historically and in terms of legislative incorporation and anchoring for the teach-in terms of inclusion or teaching assistant at the elementary school Malenovice. Practical diplomat-esses work tries to describe the form of qualitative research on the role of assistant teacher mentioned elementary school and find out what are the benefits or lack of cooperation and teaching assistant. Furthermore, then as assistant teachers evaluated together with the teacher and the student's family or themselves from the job description of teaching assistant. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25026
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account