dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Chovancová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T08:23:14Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T08:23:14Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19397
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce v teoretické části podává poměrně ucelený pohled na problematiku geo-cachingu, jeho základní pravidla a principy, včetně zmínky o historii a současném užití této aktivity. Diskuze s vybranými renomovanými autory z oblasti marketingu zařazuje geoca-ching do spektra marketingových komunikací. Celý soubor vytváří teoretické východisko pro analytickou část práce, která se věnuje zmapování konkurenčních přístupů k využití geocachingu v marketingové praxi v zahraničí i v českých podmínkách. Nechybí ani analý-za komunikačního mixu společnosti GOLDEN APPLE CINEMA, a.s., ke které se celá práce váže, stejně jako výzkum povědomí veřejnosti o využití geocachingu. Projektová část práce aplikuje poznatky zjištěné v teoretické části doplněné o výsledky provedených analýz a navrhuje projekt v podobě soutěže založené na principu geocachingu. |
cs |
dc.format |
112 |
cs |
dc.format.extent |
2536208 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
geocaching
|
cs |
dc.subject |
keš
|
cs |
dc.subject |
geocacher
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
soutěž
|
cs |
dc.subject |
geocaching
|
en |
dc.subject |
cache
|
en |
dc.subject |
geocacher
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.title |
Úloha geocachingu v marketingových komunikacích |
cs |
dc.title.alternative |
The Role of Geocaching in Marketing Communications |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2012-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of this thesis sets relatively complex view of the theme geocaching, its basic rules and principles including historical aspects and contemporary use of this activity. By means of discussion with prestigious authors from the sphere of marketing, geocaching is classed into marketing communications spectrum. The whole set then creates theoretical starting point for the analytical part of this thesis, which deals with competitive approaches to the use of geocaching in marketing practice in the Czech republic and abroad. This part is completed with the analysis of communication mix of GOLDEN APPLE CINEMA, a.s. company, to which the whole thesis tends to, as well as with the research of the public awareness of the use of geocaching. Project part of the thesis applies ascertained findings from both, theoretical and analytical part, and drafts a plan of a project aimed at creation of a competition based on principles of geocaching. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26395
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|