dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Brychta, Oldřich
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T06:38:00Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T06:38:00Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19265
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce ?Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika? se zabývá texty týkající se výchovy v díle tohoto německého filozofa a jejich možným využitím v sociální pedagogice. V úvodní časti je popsán možný vliv prostředí na jeho život a dílo. Dále jsou analyzovány některé filozofické postoje a pojmy Friedricha Nietzscheho jako je ?nadčlověk?, vůle k moci, morální hodnoty, soucit. Práce se zabývá i netradičními metodami výchovy, mezi něž patří askeze, pudy a vášně, bolest. Závěr srovnává Friedricha Nietzscheho s osobnostmi sociální pedagogiky a zamýšlí se nad uplatněním jeho názorů v praxi. |
cs |
dc.format |
73 s. (133 325 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
573849 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Nietzsche
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
vůle
|
cs |
dc.subject |
vůle k moci
|
cs |
dc.subject |
dobro a zlo
|
cs |
dc.subject |
nadčlověk
|
cs |
dc.subject |
pudy a vášně
|
cs |
dc.subject |
bolest
|
cs |
dc.subject |
asketismus
|
cs |
dc.subject |
výchovné zásady
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchovné instituce
|
cs |
dc.subject |
Nietzsche
|
en |
dc.subject |
nurture
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
will
|
en |
dc.subject |
will to power
|
en |
dc.subject |
good and evil
|
en |
dc.subject |
?Übermensch?
|
en |
dc.subject |
instincts and passions
|
en |
dc.subject |
pain
|
en |
dc.subject |
asceticism
|
en |
dc.subject |
principles of nurture
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
educational institutions
|
en |
dc.title |
Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika |
cs |
dc.title.alternative |
Conception of Upbringing in Friedrich Nietzsche's Work and Social Education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2012-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis ?The Concept of Nurture by Friedrich Nietzsche and Social Pedagogy? deals with texts of this German philosopher related to nurture and with its possible application in social pedagogy. There is described potential influence of environment on his life and work in the introductory part. There are analysed some philosophical attitudes and concepts of Friedrich Nietzsche as ?Übermensch?, will to power, moral values, compassion. The thesis deals with nontraditional methods of nurture, e. g. asceticism, instincts and passions, pain. In conclusion is Friedrich Nietzsche compared with personalities of social pedagogy and his opinions are reflected on practical use. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25072
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-03-28 |
|
local.subject |
Nietzsche, Friedrich, 1844-1900
|
cs |
local.subject |
Nietzsche, Friedrich, 1844-1900
|
en |