dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Mikulenková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T06:22:27Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T06:22:27Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19250
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na osobnost učitele a jeho vliv a výchovu a vzdělávání žáků. V teoretické části se zabývám osobností učitele, jeho profesi a nárokům, které jsou na něj kladeny, na profesní kompetence, klíčové dovednosti, základní výchovné styly působení, typologií a také na pracovní zátěž a zdraví učitelů. V empirické části jsem použila kvantitativní metodu dotazníku, který byl na téma Ideální učitel z pohledu žáků 1. a 2. stupně a studentů Střední odborné školy strojírenské. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jaké by učitelé měli mít vlastnosti, jaké preferují pohlaví a věkovou skupinu, čeho si žáci všímají na učitelích a co jim naopak vadí. Tato diplomová práce by mohla posloužit učitelům jako určitý ?návod? na co se zaměřit a čeho se naopak vyvarovat ve své začínající pedagogické kariéře. |
cs |
dc.format |
86 |
cs |
dc.format.extent |
778867 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profese učitele
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
ideální učitel
|
cs |
dc.subject |
požadavky na učitele
|
cs |
dc.subject |
kompetence učitele
|
cs |
dc.subject |
typologie učitele
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
teacher?s profession
|
en |
dc.subject |
teacher?s personality
|
en |
dc.subject |
ideal teacher
|
en |
dc.subject |
demands on teachers
|
en |
dc.subject |
teacher?s competence
|
en |
dc.subject |
teacher?s typology
|
en |
dc.subject |
educational style
|
en |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.title |
Osobnost učitele a jeho vliv na výchovu a vzdělávání žáků |
cs |
dc.title.alternative |
Personality of a Teacher and His Influence on Upbringing and Education of Pupils |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavrečková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2012-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
These dissertation work is focusing on teacher?s personality and his influence onto pedagogy and students education. I am concerning to teacher?s personality in theoretic part, his profession and requirement,which are superimpose to him, the profession competence, the key acquirement, the basic education style causation, the typology and also the working load and the teacher?s health. I apply the quantitative questionary method in the empirical part, the questionary defined theme is ?Ideal teacher from point of scholars view of 1.and 2.grade of basic school and of students from secondary school of manufacturing engineering. The objective of questionary investigation is determine the teacher?s characteristics, preferred gender and class of age, what students attended to teachers and what students discourage as opposite. This dissertation work can serve for teachers as specific instruction, what they should focus on and what they should beware in their beginning pedagogy career. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18161
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-03-29 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |