Aktuální trendy ve výuce věcného učení na základní škole speciální

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aktuální trendy ve výuce věcného učení na základní škole speciální

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Žaroská, Eliška
dc.date.accessioned 2013-10-04T05:41:55Z
dc.date.available 2013-10-04T05:41:55Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19196
dc.description.abstract V teoretické části diplomové práce je nejdříve charakterizován žák s mentální retardací a následně jsou popsány možnosti a systém vzdělávání takto handicapovaných žáků. Dále je charakterizován Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální, ze kterého se dále odvíjí i popis Školního vzdělávacího programu. Metodika věcného učení na základní škole speciální tvoří další téma teoretické části. Popsán je předmět věcné učení obecně a dále je specifikován dle stupňů. Analyzováno je i smyslové vnímání a zmíněny jsou vhodné pomůcky při výuce věcného učení. Empirická část zkoumá důležitost a potřebnost výuky věcného učení pro děti na základních školách speciálních v Jihomoravském kraji z pohledu pedagogů. Praktickou část tvoří pracovní metodické listy do předmětu věcného učení na základní škole speciální. cs
dc.format 73 s., 6 s příloh cs
dc.format.extent 3988319 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mentální retardace cs
dc.subject speciální škola cs
dc.subject rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální cs
dc.subject školní vzdělávací program cs
dc.subject věcné učení cs
dc.subject intellectual disabilities en
dc.subject a special elementary school en
dc.subject Framework Education Programme for Elementary Education of Pupils with Special Educational Needs en
dc.subject School Education Programme en
dc.subject functional daily living skills en
dc.title Aktuální trendy ve výuce věcného učení na základní škole speciální cs
dc.title.alternative Current Trends in Substantive Learning at Special Education Schools en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2012-05-31
dc.description.abstract-translated The theoretical part of the thesis deals with characteristics of pupils with intellectual disabilities and describes the options and education system of such handicapped pupils. Moreover, the Framework Education Programme for Elementary Education of Pupils with Special Educational Needs is characterized. This provides a basis for description of School Education Programme. Another issue that is discussed in the theoretical part is the methodology of teaching functional daily living skills at elementary schools for children with special educational needs. At first, a general overview of the functional daily living skills is provided, then the issue is dealt with according to the degrees of intellectual disabilities. In addition, sensory perception is analyzed and appropriate tools for teaching functional living daily skills are mentioned. The empirical part examines the importance and necessity of teaching functional daily living skills to children at special elementary schools in South Moravian Region from the perspective of educators. The practical part consists of worksheets for teaching Functional Daily Living Skills at a special elementary school. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 24982
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2012-04-25
local.subject speciální školy cs
local.subject základní školy cs
local.subject mentálně postižené děti cs
local.subject smyslové vnímání cs
local.subject učební pomůcky cs
local.subject special schools en
local.subject elementary schools en
local.subject children with mental disabilities en
local.subject senses and sensation en
local.subject teaching aids en


Files in this item

Files Size Format View
žaroská_2012_dp.pdf 3.803Mb PDF View/Open
žaroská_2012_vp.doc 56Kb Microsoft Word View/Open
žaroská_2012_op.doc 55Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account