dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Žaroská, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T05:41:55Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T05:41:55Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19196
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části diplomové práce je nejdříve charakterizován žák s mentální retardací a následně jsou popsány možnosti a systém vzdělávání takto handicapovaných žáků. Dále je charakterizován Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální, ze kterého se dále odvíjí i popis Školního vzdělávacího programu. Metodika věcného učení na základní škole speciální tvoří další téma teoretické části. Popsán je předmět věcné učení obecně a dále je specifikován dle stupňů. Analyzováno je i smyslové vnímání a zmíněny jsou vhodné pomůcky při výuce věcného učení. Empirická část zkoumá důležitost a potřebnost výuky věcného učení pro děti na základních školách speciálních v Jihomoravském kraji z pohledu pedagogů. Praktickou část tvoří pracovní metodické listy do předmětu věcného učení na základní škole speciální. |
cs |
dc.format |
73 s., 6 s příloh |
cs |
dc.format.extent |
3988319 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
speciální škola
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
|
cs |
dc.subject |
školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
věcné učení
|
cs |
dc.subject |
intellectual disabilities
|
en |
dc.subject |
a special elementary school
|
en |
dc.subject |
Framework Education Programme for Elementary Education of Pupils with Special Educational Needs
|
en |
dc.subject |
School Education Programme
|
en |
dc.subject |
functional daily living skills
|
en |
dc.title |
Aktuální trendy ve výuce věcného učení na základní škole speciální |
cs |
dc.title.alternative |
Current Trends in Substantive Learning at Special Education Schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2012-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of the thesis deals with characteristics of pupils with intellectual disabilities and describes the options and education system of such handicapped pupils. Moreover, the Framework Education Programme for Elementary Education of Pupils with Special Educational Needs is characterized. This provides a basis for description of School Education Programme. Another issue that is discussed in the theoretical part is the methodology of teaching functional daily living skills at elementary schools for children with special educational needs. At first, a general overview of the functional daily living skills is provided, then the issue is dealt with according to the degrees of intellectual disabilities. In addition, sensory perception is analyzed and appropriate tools for teaching functional living daily skills are mentioned. The empirical part examines the importance and necessity of teaching functional daily living skills to children at special elementary schools in South Moravian Region from the perspective of educators. The practical part consists of worksheets for teaching Functional Daily Living Skills at a special elementary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24982
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-04-25 |
|
local.subject |
speciální školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
mentálně postižené děti
|
cs |
local.subject |
smyslové vnímání
|
cs |
local.subject |
učební pomůcky
|
cs |
local.subject |
special schools
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
senses and sensation
|
en |
local.subject |
teaching aids
|
en |