dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Kramář, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T05:34:09Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T05:34:09Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19189
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje úloze prosociální výchovy v současné společnosti. Základem jsou její epistemologická východiska, odkud prosociálnost čerpá. Ty jsou popsány v různých filozofických směrech, které se snažily o pochopení, vysvětlení a návod, jak by měl člověk dosáhnout ctnostného a pro společnost prospěšného života. Jednotlivá filozofická východiska se pak promítají do východisek historických, kde je zdokumentováno, jak se různé myšlenkové proudy dokázaly ve společnosti prosadit a uplatnit. Zejména si všímá praktického pomáhání křesťansky orientovaných institucí a posléze významného hnutí filantropie, čímž se dostává až k současnosti. Zde se pojednává o příčinách a důvodech vzniku prosociálního chování u jedince. Dále jsou popsány jednotlivé principy a zásady prosociální výchovy, a to jak v rodinném, tak ve školním prostředí. V návaznosti jsou uvedeny možnosti praktického prosociálního chování v současné společnosti. V empirické části jsou zachyceny, prostřednictvím deseti rozhovorů, odborné poznatky a zkušenosti specialistů orientujících se v oblasti prosociální výchovy, které dávají možnost vytvoření určitých závěrů o úloze prosociální výchovy v současné společnosti. |
cs |
dc.format |
95 s. |
cs |
dc.format.extent |
586625 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prosociální
|
cs |
dc.subject |
chování
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
úloha
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
pomoc
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
láska
|
cs |
dc.subject |
východiska
|
cs |
dc.subject |
filozofie
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
křesťanství
|
cs |
dc.subject |
filantropie
|
cs |
dc.subject |
přátelství
|
cs |
dc.subject |
úcta
|
cs |
dc.subject |
dobro
|
cs |
dc.subject |
život
|
cs |
dc.subject |
současnost
|
cs |
dc.subject |
témata
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
principy
|
cs |
dc.subject |
zásady
|
cs |
dc.subject |
Pro-social
|
en |
dc.subject |
behavior
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
role
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
help
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
love
|
en |
dc.subject |
bases
|
en |
dc.subject |
philosophy
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
christianity
|
en |
dc.subject |
philantropy
|
en |
dc.subject |
friendship
|
en |
dc.subject |
respekt
|
en |
dc.subject |
good
|
en |
dc.subject |
life
|
en |
dc.subject |
contemporary
|
en |
dc.subject |
themes
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
schoul
|
en |
dc.subject |
principles
|
en |
dc.title |
Úloha prosociální výchovy v současné společnosti |
cs |
dc.title.alternative |
The Role of Prosocial Education in Contemporary Society |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2012-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is dedicated to pro-social role of education in contemporary society. Building on its epistemological bases, draws from pro-social behavior. These are described in different philosophical directions that seek to understand and explain how one should achieve virtuous and beneficial to society life. Individual philosophical starting points are then reflected in the historical bases, where it is documented how various schools of thought in society were able to assert and exercise. In particular, it focuses on helping Christian practice-oriented institutions, and finally significant movement of philanthropy, which puts him up to the present. Here are discussed the causes and reasons of pro-social behavior in individuals. Below are the various principles and pro-social education, both in family and school environment. Following are given the practical pro-social behavior in contemporary society. In the empirical part are captured through ten interviews, expertise and experience of specialists in the field-oriented pro-social education, which give the possibility to create certain conclusions on the role of pro-social education in contemporary society. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25221
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-03-16 |
|
local.subject |
epistemologie
|
cs |
local.subject |
křesťanská etika
|
cs |
local.subject |
theory of knowledge
|
en |
local.subject |
Christian ethics
|
en |