dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Kovářová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T05:29:55Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T05:29:55Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19182
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je představení morální odpovědnosti a svobodné vůle ve smyslu filosofickém, ve kterém se snažím o rozbor argumentů pro a proti existenci svobodné vůle a o nalezení základních opěrných bodů ve stěžejních dílech významných filosofů. Dále se pokouším o vyjádření vztahu mezi svobodnou vůlí a morální odpovědností a rozboru základních filosofických přístupů, které se ke svobodné vůli vyjadřují. Ve druhé analytické části se věnuji svobodné vůli a morální odpovědnosti z vědeckého hlediska, se zaměřením na výzkumy experimentálních filosofů a neurovědců, zabývající se činností mozku ve vztahu k lidskému chování a k neuronálním základům myšlení a rozhodování. Cílem této části je tedy jednak shrnout základní teoretická východiska tohoto problému a jejich konfrontace s rovinou praktickou v podobě případových studií. Na základě získaných údajů analyzovat a vyhodnotit, potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. |
cs |
dc.format |
64 s. (90 275 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
830319 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Morální odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
svobodná vůle
|
cs |
dc.subject |
determinismus
|
cs |
dc.subject |
kompatibilismus
|
cs |
dc.subject |
inkompatibilismus
|
cs |
dc.subject |
experimentální filosofie
|
cs |
dc.subject |
neurověda
|
cs |
dc.subject |
Moral responsibility
|
en |
dc.subject |
freewill
|
en |
dc.subject |
determinism
|
en |
dc.subject |
compatibilism
|
en |
dc.subject |
incompatibilism
|
en |
dc.subject |
experimental philosophy
|
en |
dc.subject |
neuroscience
|
en |
dc.title |
Morální odpovědnost a svobodná vůle |
cs |
dc.title.alternative |
Moral Responsibility and Free Will |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2012-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this diploma thesis an introduction of moral responsibility and freewill in philosophicalsense, where I am focusing on analysis of opposing arguments towards an idea of free will existence, and also on bringing the root points of freewill theorybased on crucial publications of the most significant philosophers. Next, I am trying to express the relationship between free will and moral responsibility,and also to express the fundamental philosophical approaches related to freewill. Second analytical part of this diploma thesis deals with freewill and moral responsibility from the scientific point of view. In this part, I am focusing on research performed by experimental philosophers and neuroscientists, that concerns human brain function towards human behaviour andalso in relation to neuronal foundations of thinking and decision making.Accordingly, the main aim of this analytical part is to summarize fundamentalpoints of free will theory and confront those with the arguments based onpractical experience in the case studies. Moreover, on the basis of gaineddata, I will try to analyze and evaluate, afterward validate or disprove set hypotheses. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25217
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-03-30 |
|