Vlastenecká výchova a současnost

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vlastenecká výchova a současnost

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Kotásková, Vladimíra
dc.date.accessioned 2013-10-04T04:40:40Z
dc.date.available 2013-10-04T04:40:40Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19127
dc.description.abstract Ústředním tématem této diplomové práce je postavení vlastenectví a vlastenecké výchovy v současné společnosti. Práce je koncipována v kontextu historických souvislostí pramenících v době obrozenecké a také se zaměřuje na pojetí výchovy a výchovných činitelů při utváření postojů a hodnot dnešního člověka. Obsahem teoretické části práce je přiblížení hlavních historických milníků spojených s vlasteneckými aktivitami. Věnuje se pojmům jako osvícenství, filantropie či altruismus. Popisuje vlastenecké projevy českého národního obrození od počátku 19. století a s ním spojené výrazné osobnosti kulturního života i méně známá jména vesnických učitelů. Dále se zabývá aspekty současné výchovy i ostatních výchovných činitelů, kteří působí na mravní i hodnotové formování osobnosti. Praktická část je tvořena rozborem odpovědí oslovených respondentů na předem stanovené otázky v rámci dotazníkového průzkumu a řízených rozhovorů. Hlavním úkolem tohoto empirického šetření bylo zjištění názorů a postojů na vlastenectví obecně a vlasteneckou výchovu v různých věkových skupinách široké veřejnosti. cs
dc.format 107 s. cs
dc.format.extent 1608055 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject patriotismus cs
dc.subject vlastenectví cs
dc.subject nacionalismus cs
dc.subject výchova cs
dc.subject postoje cs
dc.subject hodnoty cs
dc.subject národ cs
dc.subject národní hrdost cs
dc.subject národní obrození cs
dc.subject filantropie cs
dc.subject altruismus cs
dc.subject osvícenství cs
dc.subject osobnosti národního obrození cs
dc.subject buditelští učitelé cs
dc.subject mravní výchova cs
dc.subject vlastenecká výchova cs
dc.subject rodina cs
dc.subject škola cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject občanství cs
dc.subject patriotism en
dc.subject nationalism en
dc.subject education en
dc.subject attitudes en
dc.subject values en
dc.subject nation en
dc.subject national pride en
dc.subject national revival en
dc.subject philanthropy en
dc.subject altruism en
dc.subject the Enlightenment en
dc.subject the National Revival figures en
dc.subject revivalist teachers en
dc.subject moral education en
dc.subject patriotic education en
dc.subject family en
dc.subject school en
dc.subject environment en
dc.subject citizenship en
dc.subject nationality en
dc.title Vlastenecká výchova a současnost cs
dc.title.alternative Patriotic Education and the Present en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Sýkora, František
dc.date.accepted 2012-05-15
dc.description.abstract-translated The central theme of this work is the position of patriotism and patriotic education in contemporary society. Whole work is conceived in the connection with the historical context arising at the time of revival, and also focuses on the concept of education and educational factors in shaping the attitudes and values of modern man. The theoretical part is focused on describing of major historical milestones associated with patriotic activities. It deals with concepts such as the enlightenment, philanthropy or altruism. Describes the patriotic manifestation of the Czech national revival since the early 19th century and the associated main figures of cultural life as well as less-known names of village teachers. It also deals with aspects of current education and other educational factors that act on moral values and personality formation. The practical part consists of analysis of answers of respondents to a pre-set questions in the questionnaire survey and structured interviews. The main task of this empirical investigation was to determine opinions and attitudes on patriotism and patriotic education in general in different age groups within the general public. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25216
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-03-30
local.subject vlastenecká výchova cs
local.subject education for patriotism en


Files in this item

Files Size Format View
kotásková_2012_dp.pdf 1.533Mb PDF View/Open
kotásková_2012_vp.doc 28.5Kb Microsoft Word View/Open
kotásková_2012_op.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account