dc.contributor.advisor |
Popesko, Boris
|
|
dc.contributor.author |
Tutunaru, Corina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T03:48:10Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T03:48:10Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19102
|
|
dc.description.abstract |
Efektivnost organizace se neměří počtem uzavřených kontraktů, ale počtem spoko-jených zákazníků. Detailní analýza a návrh efektivního systému controlling v rámci řízení organizace, což je samotným obsahem této diplomové práce, je velmi důležitou součástí řízení kaž-dé organizace. Je neoddiskutovatelným faktem, že schopnost kontroly vlastních výkonů je klíčovým faktorem úspěchu jakéhokoliv podniku. Hlavním cílem projektu, který je v rámci této práce zpracován, je vytvoření systé-mu controllingu v rámci společnosti Express Leasing. První část projektu je zaměřena ekonomickou analýzu a analýzu řízení společnosti. Tato část práce se zaměřuje na klí-čové oblasti společnosti. |
cs |
dc.format |
pg. 105 |
cs |
dc.format.extent |
728004 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Řídící funkce
|
cs |
dc.subject |
ovládání funkcí
|
cs |
dc.subject |
leasingové společnosti
|
cs |
dc.subject |
množství
|
cs |
dc.subject |
kvalita controling
|
cs |
dc.subject |
zpožděné platby controlingu
|
cs |
dc.subject |
Management functions; Controlling function; Leasing company; Quantity controlling; Quality Controlling; Payment Delays Controlling
|
en |
dc.title |
Improving Organizational Productivity: In Managerial Functions |
cs |
dc.title.alternative |
Improving Organizational Productivity: In Managerial Functions |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2012-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
It is well known by everybody the fact that management process within any enterprise is reflected via the four functions of it: planning, organizing, leading and controlling. Thus, in my master thesis I concentrated my attention mainly on the fourth step of the management process and specifically on controlling function.I managed to approach this issue by making a reflection of how the controlling function is manifested within a leasing company and basing on my findings I had the possibility to depict the defficiences of the company in terms of: quntity controlling, quality controlling, and payment delays controlling. Therefore, accordingly to the problems found I developed a project of how the company can improve its controlling function in the whole management cycle. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
24356
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-02 |
|