dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Procházková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T03:12:20Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T03:12:20Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19046
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá mediální analýzou a kvantitativní analýzou mediálních výstupů neziskové akce Bambiriáda za období tří let, roky 2009 - 2011. Analýza zkoumá poměr mezi jednotlivými mediálními výstupy a rozložení propagace v jednotlivých krajích ČR. Tato analýza je založena na studiu odborné literatury, na základě výzkumu a porovnání jednotlivých mediálních výstupů, dle vlastního úsudku. Teoretická část práce je zaměřena na studium odborné literatury a na vysvětlení pojmů ? nezisková organizace, propagace a Public relations, Bambiriáda, mediální analýza a kvan-titativní výzkum. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých mediálních sdělení v TV, rádiu, webu a tištěných médiích. Dále sleduje rozložení výstupů v krajích celé ČR a na základě mediální a kvantitativní analýzy předkládá konkrétní doporučení pro další strate-gické a marketingové plány neziskové organizace Česká rada dětí a mládeže, která akci Bambiriáda pořádá. |
cs |
dc.format |
60 s.(72 458 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2138347 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Nezisková organizace
|
cs |
dc.subject |
propagace a Public relations
|
cs |
dc.subject |
Česká rada dětí a mládeže
|
cs |
dc.subject |
Bambiriáda
|
cs |
dc.subject |
monitoring médií
|
cs |
dc.subject |
mediální analýza a kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
Non-profit organization
|
en |
dc.subject |
Promotion and Public relations
|
en |
dc.subject |
Czech Council of Children and Youth
|
en |
dc.subject |
Bambiriada
|
en |
dc.subject |
Media monitoring
|
en |
dc.subject |
Media analysis and Quantitative research
|
en |
dc.title |
Marketing a propagace Bambiriády, akce neziskové organizace České rady dětí a mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing and Promotion of Bambiriáda, an Event Organized by the Czech Council of Children a Youth Non-profit Organization |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2012-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on media analysis and quantitative analysis of media output Bambiri-ada non-profit event in the years 2009 - 2011. The analysis examines the relationship between media advertising and the distribution of outcomes in individual regions. This analysis is based on the literature, research and a comparison of individual news media, at the author?s discretion. The theoretical part is focused on the literature research and explanation of terms - A nonprofit organization, promotion and Public relations, Bambiriada, media analysis and quantitative re-survey. The practical part deals with analysis of individual media reports on TV, radio, web and press. The study shows the distribution of media outcomes in regions throughout the CR and based on media and quantitative analysis suggests further strategic and marketing plans of non-profit organization ?The Czech Council of Children and Youth?, organizer of the event Bambiriada. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26091
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|