Supervize jako jedna z možností podpory profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny

DSpace Repository

Language: English čeština 

Supervize jako jedna z možností podpory profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vávrová, Soňa
dc.contributor.author Šimarová, Jiřina
dc.date.accessioned 2013-10-04T01:44:15Z
dc.date.available 2013-10-04T01:44:15Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18934
dc.description.abstract Diplomová práce je věnována supervizi, jako jedné z možností podpory profesního rozvoje pracovníků v sociální oblasti. Konkrétně se zaměřuje na zaměstnance sociálně terapeutické dílny organizace, poskytující sociální služby, která byla zvolena jako místo realizace výzkumu. Teoretická část práce obsahuje vymezení teoretických východisek a principů supervize, přehled jejího historického vývoje, včetně přehledu možných přístupů v supervizi a supervizních škol, dále pak přiblížení cyklického modelu supervize. V následujících kapitolách se práce zabývá postavením supervize v sociálních službách, jejím legislativním ukotvením, supervizí jako nástrojem profesního růstu pracovníků v pomáhajících profesích a etickými zásadami v supervizi. Následně jsou zde uvedena specifika volby supervizora pro organizaci a definován supervizní kontrakt. Další kapitoly jsou tvořeny vymezením sociálně terapeutické dílny jako jednoho z druhů sociální služby, popisují cílovou skupinu uživatelů, poslání a cíle těchto zařízení. Teoretická část také uvádí specifikaci aktivit, které jsou realizovány v sociálně terapeutických dílnách. V poslední kapitole je přiblížena oblast materiálního i personálního zajištění těchto provozoven. Náplní praktické části práce je kvalitativní výzkumné šetření, které jsem uskutečnila v časovém rozmezí od ledna do února 2012. Cílem výzkumu je zmapování procesu supervize v konkrétní organizaci, podrobené bližšímu zkoumání a následné vyhodnocení jejího přínosu pro organizaci, tým a především pro oblast profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny. cs
dc.format 89 s. (21084 znaků) cs
dc.format.extent 1350042 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Pomáhající profese cs
dc.subject sociální služby cs
dc.subject supervize cs
dc.subject supervizor cs
dc.subject supervidovaný cs
dc.subject sociálně terapeutická dílna cs
dc.subject klient cs
dc.subject Helping profession en
dc.subject social services en
dc.subject supervision en
dc.subject supervisor en
dc.subject supervising en
dc.subject social therapeutic workshop en
dc.subject client en
dc.title Supervize jako jedna z možností podpory profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny cs
dc.title.alternative Supervision as One of the Possibilities of a Professional Growth Support of Social Therapeutic Workshop Employees en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Balvín, Jaroslav
dc.date.accepted 2012-05-30
dc.description.abstract-translated The theoretical part contains the determination of the foundations and principles of supervision, summary of its historical development, including an overview of possible approaches in supervision and supervision school kinds and introduces the cyclical model of supervision. Following chapters of the thesis deal with the status of supervision in social services, its? legislative basis, supervision as a tool of workers professional growth in the helping professions and the ethical principles in supervision. Next there are described specifics of supervisor choice and supervision contract is defined. In the following chapters there is determination of the social therapeutic workshop as one of the social service kind, describe target users of the facilities, service missions and objectives. The theoretical part also presents activities specification, which are carried out in social therapeutic workshops. In the last chapter there is material and personal outfit description in such kind of facility. The content of the practical part is qualitative research that I realized during period from January to February 2012. The research objective is to map the process of the supervision in the organization, subject to closer examination and subsequent evaluation of its benefits for the organization, team and especially for workers professional growth in the social therapeutic workshop. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 24960
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-20
local.subject sociální pracovníci cs
local.subject profesní rozvoj cs
local.subject chráněné dílny cs
local.subject social workers en
local.subject professional development en
local.subject sheltered workshops en


Files in this item

Files Size Format View
šimarová_2012_dp.pdf 1.287Mb PDF View/Open
šimarová_2012_vp.doc 50.5Kb Microsoft Word View/Open
šimarová_2012_op.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account