dc.contributor.advisor |
Vávrová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Šimarová, Jiřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T01:44:15Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T01:44:15Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18934
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována supervizi, jako jedné z možností podpory profesního rozvoje pracovníků v sociální oblasti. Konkrétně se zaměřuje na zaměstnance sociálně terapeutické dílny organizace, poskytující sociální služby, která byla zvolena jako místo realizace výzkumu. Teoretická část práce obsahuje vymezení teoretických východisek a principů supervize, přehled jejího historického vývoje, včetně přehledu možných přístupů v supervizi a supervizních škol, dále pak přiblížení cyklického modelu supervize. V následujících kapitolách se práce zabývá postavením supervize v sociálních službách, jejím legislativním ukotvením, supervizí jako nástrojem profesního růstu pracovníků v pomáhajících profesích a etickými zásadami v supervizi. Následně jsou zde uvedena specifika volby supervizora pro organizaci a definován supervizní kontrakt. Další kapitoly jsou tvořeny vymezením sociálně terapeutické dílny jako jednoho z druhů sociální služby, popisují cílovou skupinu uživatelů, poslání a cíle těchto zařízení. Teoretická část také uvádí specifikaci aktivit, které jsou realizovány v sociálně terapeutických dílnách. V poslední kapitole je přiblížena oblast materiálního i personálního zajištění těchto provozoven. Náplní praktické části práce je kvalitativní výzkumné šetření, které jsem uskutečnila v časovém rozmezí od ledna do února 2012. Cílem výzkumu je zmapování procesu supervize v konkrétní organizaci, podrobené bližšímu zkoumání a následné vyhodnocení jejího přínosu pro organizaci, tým a především pro oblast profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny. |
cs |
dc.format |
89 s. (21084 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1350042 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pomáhající profese
|
cs |
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
supervize
|
cs |
dc.subject |
supervizor
|
cs |
dc.subject |
supervidovaný
|
cs |
dc.subject |
sociálně terapeutická dílna
|
cs |
dc.subject |
klient
|
cs |
dc.subject |
Helping profession
|
en |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.subject |
supervision
|
en |
dc.subject |
supervisor
|
en |
dc.subject |
supervising
|
en |
dc.subject |
social therapeutic workshop
|
en |
dc.subject |
client
|
en |
dc.title |
Supervize jako jedna z možností podpory profesního růstu pracovníků sociálně terapeutické dílny |
cs |
dc.title.alternative |
Supervision as One of the Possibilities of a Professional Growth Support of Social Therapeutic Workshop Employees |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balvín, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2012-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part contains the determination of the foundations and principles of supervision, summary of its historical development, including an overview of possible approaches in supervision and supervision school kinds and introduces the cyclical model of supervision. Following chapters of the thesis deal with the status of supervision in social services, its? legislative basis, supervision as a tool of workers professional growth in the helping professions and the ethical principles in supervision. Next there are described specifics of supervisor choice and supervision contract is defined. In the following chapters there is determination of the social therapeutic workshop as one of the social service kind, describe target users of the facilities, service missions and objectives. The theoretical part also presents activities specification, which are carried out in social therapeutic workshops. In the last chapter there is material and personal outfit description in such kind of facility. The content of the practical part is qualitative research that I realized during period from January to February 2012. The research objective is to map the process of the supervision in the organization, subject to closer examination and subsequent evaluation of its benefits for the organization, team and especially for workers professional growth in the social therapeutic workshop. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24960
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|
local.subject |
sociální pracovníci
|
cs |
local.subject |
profesní rozvoj
|
cs |
local.subject |
chráněné dílny
|
cs |
local.subject |
social workers
|
en |
local.subject |
professional development
|
en |
local.subject |
sheltered workshops
|
en |