dc.contributor.advisor |
Nedoma, Ivan
|
|
dc.contributor.author |
Pintner, Miroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-03T23:04:40Z |
|
dc.date.available |
2013-10-03T23:04:40Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18710
|
|
dc.description.abstract |
Má diplomová práce se zabývá postavením seniorů ve výslechové situaci. V teoretické části jsem se zabýval výslechem a jeho dalšími aspekty, zejména okolnostmi a zásadami výslechu ve vztahu k seniorům. Ve stáří dochází k velkým změnám, a to jak fyziologickým, tak psychickým. Dochází k pozvolné ztrátě sluchu a zraku, obě dvě tyto fyziologické změny jsou schopny ovlivnit výslech, se zhoršujícím zrakem často dochází k tomu, že staří lidé nerozpoznají určité skutečnosti, které jsou důležité pro výslech a dokazování, dalším specifikem, se kterým je nutno počítat při výslechu starých osob, je paměť, staří lidé nejsou schopni si zapamatovat souvislosti celého případu a přesně reprodukovat události. V praktické (empirické) části jsem uvedl dvě mnou provedené výzkumné práce a to sociologický průzkum, kterým jsem chtěl zjistit subjektivní hodnocení seniorů a jejich postřehů a připomínek k výslechové situaci a Addenbrookský kognitivní test, kterým jsem chtěl potvrdit či nepotvrdit mnou stanovené hypotézy a to zda má věk, pohlaví a vzdělání vliv na kognitivní schopnosti probandů, zejména s ohledem na seniory. U věku a vzdělání se mi podařilo potvrdit mou hypotézu, že tyto skutečnosti korelují s výkonem, u pohlaví si toto potvrdit nepodařilo, neboť výsledky probandů obou pohlaví byli prakticky totožné. Z těchto výzkumů jsem vyvodil závěry a doporučení jako zvláštnosti výslechu seniorů. |
cs |
dc.format |
94 s., přílohy 13 s. |
cs |
dc.format.extent |
3871697 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Senior
|
cs |
dc.subject |
výslech
|
cs |
dc.subject |
kognitivní procesy
|
cs |
dc.subject |
paměť
|
cs |
dc.subject |
Addenbrookský kognitivní test
|
cs |
dc.subject |
Senior
|
en |
dc.subject |
interrogation
|
en |
dc.subject |
questioning
|
en |
dc.subject |
cognitive processes
|
en |
dc.subject |
memory
|
en |
dc.subject |
Addenbrook cognitive test
|
en |
dc.title |
Zvláštnosti výslechu seniorů |
cs |
dc.title.alternative |
Particularities of Hearing of Old People |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machuta, Jan |
|
dc.date.accepted |
2012-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis deals with the position of seniors in the interrogation situation. In the theoretical part I deal with the interrogation and it?s other aspects, particularly circumstances and the principles of questioning in relation to other seniors. Old age leads to big changes, both physiological and psychological. There is a gradual loss of hearing and sight, which are able to influence the interrogation, deteriorating eyesight oftens causes that old people can?t recognize the facts that are important for interrogation and proving, another specific feature that is necessary to count on in questioning old people is memory, old people aren?t able to remember the connections of the whole case and can?t accurately reproduce the events. In the practical (empirical) part, I mentioned my two researches, sociological survey which I wanted to find out the subjective evaluation of seniors and their observations and comments to the interrogation situation and the Addenbrook cognitive test, which I wanted to confirm or not to confirm my hypothesis if age, gender or education has any affect on the cognitive abilities of probands, particularly with regard to seniors. For age and education I managed to confirm my hypothesis that these facts correlate with the performance. But for gender I couldn?t confirm my hypothesis because the results of both groups of probands were almost identical. And of these researches I drew the conculsions and recommendations as a specificities of the interrogation of seniors. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18190
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-03-23 |
|
local.subject |
senioři
|
cs |
local.subject |
výslech svědků
|
cs |
local.subject |
policejní výslech
|
cs |
local.subject |
older people
|
en |
local.subject |
examination of witnesses
|
en |
local.subject |
police questioning
|
en |