Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči
Show simple item record
dc.contributor.author |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2013-01-25T09:12:32Z |
|
dc.date.available |
2013-01-25T09:12:32Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-86798-14-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18671
|
|
dc.description.abstract |
Publikace poukazuje na význam předškolního vzdělávání pro rozvoj jazyka a řeči dětí předškolního věku. V kontextu předškolního vzdělávání přináší souhrn poznatků teoretických i praktických. V jednotlivých kapitolách seznamuje s předškolním vzděláváním z pohledu historie i současnosti se zaměřením na jazykový rozvoj, představuje vývoj řeči dětí v souladu se specifiky jejich vývoje a determinanty, které na rozvoj osobnosti působí. Publikace přináší zjištěné skutečnosti o úrovni kompetencí dětí v oblasti jazyka a řeči, tj. v oblasti komunikativních kompetencí, hovoří o možných rizicích, která mohou vznikat, na závěr předkládá doporučení pro praxi, zejména v mateřských školách. |
cs |
dc.description.abstract |
The publication stresses the importance of preschool education to speech and language development in preschool children. In the context of preschool education, it provides a summary of the current theoretical and practical knowledge. Each chapter of the publication introduces pre-school education from the historical and present perspective, focusing on language development. It presents the speech development of children in accordance with the specifics of their development and determinants, which influence personal development. The book provides findings about various level of children´s competences in the area of language and speech, i.e. in the area of communication competences. It also points out the possible risks that may be encountered. Finally it provides recommendations for practice, especially in nursery schools. |
en |
dc.format |
116 |
|
dc.publisher |
Hnutí R |
|
dc.rights |
Dostupné pro studenty UTB |
|
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
vývoj řeči
|
cs |
dc.subject |
komunikativní kompetence
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
dc.subject |
očekávané výstupy
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
speech development
|
en |
dc.subject |
communicative competences
|
en |
dc.subject |
a pre-school child
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
core competencies
|
en |
dc.subject |
expected outcomes
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
Preschool curriculum framework
|
en |
dc.title |
Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči |
cs |
dc.type |
Book |
cs |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account