Specifika mediální výchovy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Plhalová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-13T08:57:56Z |
|
dc.date.available |
2012-03-13T08:57:56Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18541
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje tomu, jak dospívající používají média a k jakým účelům. V teoretické části práce jsou charakterizovány jednotlivé pojmy související s médii a mediální komunikací. Dále jsou popsána jednotlivá média, mediální produkty a jejich vliv na publikum. V další části je objesněno postavení mediální výchovy ve školství ČR a popsány možnosti její realizace. Praktická část je věnována popisu a rozboru dotazníku a interpretaci výsledků. |
cs |
dc.format |
92 s. |
cs |
dc.format.extent |
559639 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Média
|
cs |
dc.subject |
mediální komunikace
|
cs |
dc.subject |
mediální výchova
|
cs |
dc.subject |
mediální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
kritické myšlení
|
cs |
dc.subject |
Media
|
en |
dc.subject |
media communication
|
en |
dc.subject |
media education
|
en |
dc.subject |
media literacy
|
en |
dc.subject |
critical thinking
|
en |
dc.title |
Specifika mediální výchovy |
cs |
dc.title.alternative |
Specific the medial education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2012-01-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis examines how teens use media and for what reasons. In the theoretical part are characterized by various concepts relating to media and media communications. Are also described various media, media products and their impact on the audience.The next section objesněno status of media education in schools in Czech Republic and described the possibilities of its realization. The practical part is devoted to describing and analyzing and interpreting the results of the questionnaire |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18192
|
|
dc.date.assigned |
2009-11-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account